18:14
22 травня
2026

Вчені назвали дієту, яка допомагає знизити ризик розвитку деменції майже на 25%

Вчені назвали дієту, яка допомагає знизити ризик розвитку деменції майже на 25% - today.ua
801
Ольга Березовська
Редактор стрічки новин today.ua

Дослідження показали, що всього одна дієта може позитивно вплинути на здоров'я мозку та знизити ймовірність розвитку деменції. Про це повідомили у виданні BBC.

Вони посилаються на роботу вчених, яка була проведена ще у 2023 році. Це одне з найбільших досліджень, яке показало, що певний стиль харчування може захистити мозок від цього серйозного захворювання. 

Під час вивчення питання група вчених зі Швеції, Австралії та Великобританії проаналізували дані 60 тисяч людей, щоб зрозуміти, як дієта впливає на мозок. І вони з'ясували, що середземноморська дієта є найбільш ефективною для захисту від деменції.

Цікаво, що навіть у тих, у кого є генетична схильність до цієї хвороби, все одно відзначається позитивна динаміка.

"Ми виявили, що у людей, чий раціон харчування більшою мірою відповідав особливостям середземноморської дієти, ризик розвитку деменції був значно нижчим. В середньому у таких людей (порівняно з тими, хто дотримувався її меншою мірою) ризик розвитку деменції був приблизно на 23% нижчим", - заявив провідний автор дослідження доктор Олівер Шеннон.

Що таке середземноморська дієта?

Середземноморська дієта – це режим харчування, в якому у великій кількості присутні фрукти, овочі, бобові, горіхи, риба, ненасичені жири (оливкова олія) та цільнозернові продукти. Також, дотримуючись цієї дієти, можна їсти молочні продукти, вершкове масло та м'ясо, але в помірних кількостях.

За словами доктора Шеннона, результати проведеного дослідження показали, що найбільший потенційний захист від деменції дають наступні заходи:

Вчені назвали дієту, яка допомагає знизити ризик розвитку деменції майже на 25% - today.ua

  • Оливкова олія – основна для приготування їжі;
  • Мінімум 400 грамів овочів (половина в сирому вигляді) в день;
  • Мінімум 240 грамів фруктів і не більше 100 мілілітрів натурального фруктового соку;
  • Не більше 100-150 грамів червоного м'яса в день;
  • Менше 12 грамів вершкового масла в день;
  • Менше однієї порції солодкого газованого напою в день;
  • 125 мілілітрів вина в день;
  • 2 порції бобових по 150 грамів на тиждень;
  • Мінімум 3 порції риби або морепродуктів на тиждень;
  • Менше трьох порцій покупних десертів на тиждень;
  • Мінімум 3 порції горіхів по 30 грамів на тиждень;
  • Заміна червоного м'яса птицею.

Експерт наголосив, що жоден з указаних продуктів сам по собі не є 100-відсотковим захистом від деменції, але, на його думку, у сукупності вони діють більш ефективно.

Нагадаємо, раніше лікарі назвали ідеальну позу для сну, яка покращує здоров'я.