Перемагаємо кризу: секрети ефективного менеджменту

Автор: Корнєєв Ігор

Згідно з результатами дослідження, проведеного в межах проєкту Програми розвитку ООН «Підтримка України», 41,6% національних компаній оцінюють свій фінансово-економічний стан як задовільний або поганий. Серед ключових проблем майже половина респондентів назвали дефіцит кваліфікованих кадрів. Щоб утримати бізнес «на плаву» потрібні професіонали, здатні адаптуватися до нових викликів і підвищувати ефективність роботи команди. До їх числа належить продакт-менеджер міжнародного рівня зі спеціалізацією в галузі екології Марина Сільченко, з якою ми поспілкувалися про її багатий досвід в Україні, Польщі та США.

Перемагаємо кризу: секрети ефективного менеджменту - today.ua

Марина, зараз точиться багато дискусій щодо необхідності вищої освіти. Однак ви не лише закінчили магістратуру з управління персоналом і економіки праці, але й пройшли багато додаткових курсів. Чому ви зробили ставку на навчання?

Справді, багато молоді зараз хоче бути блогерами, крутитися перед камерою, а не зубрити підручники. Проте, якщо ви хочете займатися якоюсь серйозною справою, то без ґрунтовної підготовки не обійтися. Мене завжди приваблював бізнес, економіка, а в цих сферах ціна помилки дуже висока, тому необхідно спочатку отримати добру освітню базу. Більше того, технології розвиваються так швидко, що потрібно постійно вчитися новому, освоювати суміжні сфери. Тому, наприклад, я здала іспит на сертифікацію PMP (Project Management Professional). У майбутньому я планую отримати ще додаткову сертифікацію з міжнародного управління проєктами.

У вас великий досвід як проджект-менеджера. Чому ви вирішили зосередитися саме на проєкті SunValue (компанія Adnet), спрямованому на популяризацію зеленої енергетики в США?

Популярні зараз

Українці без “Дії“ можуть отримати “тисячу Зеленського“ через банки

Українці назвали умови для переговорів із Кремлем

В Україні банки домовилися запровадити ліміти на перекази з картки на картку

Українських школярів запропонували залишати вчитися на другий рік

Для мене перехід у сферу зеленої енергетики став унікальним шансом не лише успішно розвивати навички управління бізнесом, але й зробити внесок у захист навколишнього середовища. За перші десять місяців роботи ми змогли збільшити аудиторію освітньої платформи SunValue на цілих 230% – і це лише початок! Я пишаюся тим, що ми значно підвищуємо рівень обізнаності людей про переваги автономних сонячних панелей, успішно зміцнюємо наші позиції на ринку та постійно розробляємо нові проєкти у сфері екології та стійких технологій. Упевнена, що з часом зелена енергетика буде затребувана по всьому світу та вирішить багато глобальних проблем, пов’язаних зі зміною клімату й негативним впливом діяльності людини на природу.

Як вам вдалося стати ключовим співробітником проєкту, який забезпечує зростання нематеріальних активів і зміцнення репутації, а також покращення фінансових показників компанії? Поділіться своїм секретом.

Я завжди намагаюся перевершити очікування свого роботодавця: не просто «відсиджувати» свої години, а сприяти розвитку компанії. Важливими є такі якості, як ініціативність, відповідальність, уважність до деталей. Крім того, я завжди оцінюю ефективність своєї діяльності – як вона впливає на загальні результати організації. Наприклад, завдяки зростанню популярності платформи SunValue, просуванням якої я займаюся, вдалося забезпечити зростання доходу Adnet на 120% і зміцнити репутацію компанії.

Також я намагаюся вносити свій внесок у розвиток індустрії в цілому. Наприклад, ще під час роботи в українській аутсорсинговій компанії Takasho Agency я розробила власну методологію управління процесами, завдяки якій компанія змогла зменшити витрати на впровадження нових проєктів на третину й скоротити кількість помилок на різних етапах. Методологія базувалася на принципах PMBOK і змогла структурувати процеси управління проєктами, зробивши їх більш зрозумілими та чіткими.

Я знаю, що ваша методологія стала відомою в індустрії та успішно застосовується в різних компаніях. А чи використовуєте ви її у своєму проєкті SunValue?

Звісно, основна перевага моєї методології полягає в її універсальності – її можна застосовувати в різних сферах бізнесу. Тому її використовують мої колеги в інших організаціях, і я сама застосовую її у своїй роботі в Adnet.

Вона суттєво полегшує бізнес-процеси, оскільки охоплює повний цикл управління проєктом із точки зору ведення документації та протоколів: як планувати комунікації, бюджет, ресурси, технології, які результати мають бути досягнуті і на якому етапі, як це впроваджувати надалі, які використовувати метрики якості тощо. Завдяки тому, що я чітко розумію, які цілі ставить SunValue, які ресурси ми маємо та які строки перед нами стоять, реалізовувати заплановане виходить легко.

Застосування цієї методології дозволяє забезпечити високу якість проєкту, перевіряти виконання завдань на будь-якій стадії, робить усі процеси прозорими та зрозумілими. Це допомагає не тільки мені як менеджеру проєкту, але й іншим співробітникам, включаючи керівництво. Крім того, завдяки її використанню вдається оптимізувати бюджет організації та, зрештою, збільшити прибуток.

До того ж я також створила методологію ведення проєктної документації. Вона є еталоном того, якою має бути документація за проєктами, щоб клієнт мав швидкий доступ до всіх даних.

Розвиток зеленої енергетики є одним із пріоритетних завдань для США. Як ви вважаєте, чому при цьому ще не такий великий відсоток людей використовує сонячні панелі?

Річ у тім, що США – дуже велика країна, і всі штати значно відрізняються один від одного. У Каліфорнії, Техасі про панелі знає, напевно, кожен другий. А от у північних регіонах мешканці просто не замислюються над цим. Напевно, буде чудово, якщо з’явиться більше державних програм, спрямованих на розвиток зеленої енергетики. Адже зараз у деяких штатах є законодавчі обмеження у цій сфері, наприклад, для встановлення панелей обов’язково потрібно бути власником будинку, а не орендатором.

Втім, у деяких штатах влада вже намагається вирішити це питання. Наприклад, якщо орендарі квартир в одному будинку об’єднаються і напишуть петицію, то їм можуть дозволити встановити панелі. Відповідно, наше завдання – просвітлювати людей, інформувати їх про важливість екологічних питань, пояснювати, що вони можуть зробити.

Які цілі ви зараз перед собою ставите?

Я хочу побачити результати своєї роботи у вигляді покращення стану навколишнього середовища та підвищення обізнаності людей про важливість стійкого способу життя. Мрію, щоб ми всі жили на чистій планеті, змогли зберегти нинішню флору та фауну, насолоджувалися красою природи й дихали свіжим повітрям. А для цього я планую своє подальше професійне зростання у сфері управління проєктами.

Підпишіться на Today.ua, щоб бути в курсі останніх новин:

Крім того, я збираюся стати наставником для початківців проджект-менеджерів, ділитися своїми знаннями й допомагати молодим спеціалістам досягати високих результатів. Я вірю у силу менторства й хочу допомогти іншим побудувати успішну кар’єру та завдяки цьому вплинути на розвиток індустрії загалом.

.

Головне