Бережіть дизельні автомобілі: 70% AdBlue в Україні - “бодяга“

Автор: Максимов Віталій

В Україні 70% ринку реагенту AdBlue не відповідає нормативам ISO 22241, і, швидше за все, виробляється в кустарних умовах із поганих компонентів. Такого висновку в результаті нового дослідження дійшов Інститут споживчих експертиз.

Бережіть дизельні автомобілі: 70% AdBlue в Україні - “бодяга“ - today.ua

AdBlue – це розчин технічно чистої сечовини (32,5%) у демінералізованій воді (67,5%). З його допомогою дизельні двигуни досягають відповідності сучасним екологічним нормам.

Експерти Інституту споживчих експертиз зібрали наймасовіші бренди AdBlue у магазинах та на АЗС, і направили їх на дослідження до сертифікованої лабораторії.

Виявилося, що тільки два зразки є якісними і відповідають усім нормам ISO 22241. Тільки реагенти AdBlue виробництва CrossChem (КросХім) та Puredrive, ChemElements черкаського виробництва мають найнижчі концентрації альдегідів та інших хімічних речовин. Їх можна без обмежень використовувати у легкових автомобілях.

Популярні зараз

У Мінекономіки спрогнозували зростання курсу долара до 50 гривень

Верховна Рада знайшла додаткові підстави для припинення виплати пенсій

У Верховній Раді вирішили, що відшкодування сім'ям загиблих українських громадян буде платити РФ

З'явився текст мирної угоди, яку Україна відмовилася підписувати навесні 2022 року

У реагентах EcoBlue (БРСМ-Нафта), TIZCarbo-gaz перевищено масову концентрацію альдегідів (відповідно, 5,3 і 7,1 мг/кг при нормативі не більше 5). Крім того, у цих зразках, а також у реагенті Блютек виявлено занадто великий вміст натрію. У EcoBlue майже в 4 рази більше, у Блютек – у 8 разів більше, а у TIZCarbo-gaz – у 20 разів більше.

У зразку Блютек перевищено концентрацію магнію, калію та фосфатів, а у зразку TIZCarbo-gaz калію в 3 рази більше за норму.

Що буде з легковим автомобілем, якщо використовувати такий низькоякісний AdBlue? Система бортової діагностики обмежить оберти двигуна. Автомобіль перестане "їхати". Може статися блокування елементів дозування AdBlue, через що зламаються дорогі компоненти, які не можна відремонтувати.

Бережіть дизельні автомобілі: 70% AdBlue в Україні - “бодяга“

Також може забруднитись каталітичний блок SCR, через що може статися повне блокування вихлопної системи. Можуть з'явитися відкладення сечовини у нейтралізаторі. Через це ушкоджуються елементи системи очищення газів.

Таким чином, якщо використовувати фальсифікований AdBlue, то ця рідина, яка коштує недорого, може вивести з ладу паливну систему дизельного автомобіля. А її ремонт коштуватиме дуже дорого. Звісно, 1-2 заправки такою рідиною автомобіль витримає. Але регулярне використання низькоякісного AdBlue – ні.

Підпишіться на Today.ua, щоб бути в курсі останніх новин:

У чому причина збільшення низькоякісного реагенту AdBlue в Україні? Одна з них полягає в тому, що російські окупанти тимчасово захопили Бердянськ, де знаходиться спільне підприємство AZMOL-ВР. На цьому підприємстві випускали якісний AdBlue. Через російських окупантів українським водіям він не доступний.

Раніше стало відомо, що в Україні підвищили вартість державної реєстрації всіх транспортних засобів.