Справа Новака: махрова корупція у схемах колишнього глави “Укравтодору“

Автор: Марченко Любов

Затриманого в Польщі екс-главу "Укравтодору" Славомира Новака підозрюють у корупції, а також в організації та управлінні Організованою злочинною групою і відмиванні грошей.

Справа Новака: махрова корупція у схемах колишнього глави “Укравтодору“ - today.ua

45-річний Новак, який очолював з 2011 по 2013 міністерство транспорту і водного господарства Польщі, через три роки опинився на одній з топових посад в Україні. Новак,три роки поспіль, з жовтня 2016 року по жовтень 2019, керуючи "Укравтодором" в Україні, створив злочинну організацію, яка займалася розкраданням грошей, отриманих Україною на ремонт доріг від міжнародних організацій. Звичайно, усе це ще потрібно довести в суді. Однак, якщо його вина за пред'явленими звинуваченнями буде доведена, екс-чиновник може отримати до 12 років позбавлення волі.

За словами директора НАБУ Артема Ситника, розслідувати його розкрадання було непросто -через те, що ланцюжок починався в Україні, а закінчувався в Польщі. Тобто, слідству потрібно було працювати і в Україні, і за кордоном. Проте в 2019 році була створена міжнародна слідча група, яка і змогла вивести вивести колишнього чиновника та його спільників на чисту воду.

За словами Ситника, на сьогодні затриманий сам Славомир Новак та ще кілька фігурантів розслідування.

Популярні зараз

В Україні запропонували запровадити жорсткі штрафи для школярів

Мінус 50% від пенсії: стало відомо, кому обмежать виплати

В Україні офіційно з'явилася професія домробітник: Рада ухвалила закон

В Україні очікується масштабне підвищення заробітних плат

"Зараз обшуки закінчуються, і ми сподіваємося, що отримаємо ще додаткові докази того, що документувалося протягом тривалого часу", - говорить Ситник.

В. о. керівника САП Максим Грищук, у свою чергу, розповів про схему викачування грошей, яка була організована Новаком.

Справа Новака: махрова корупція у схемах колишнього глави “Укравтодору“

Приміром, в одному з епізодів, українські компанії, які займалися будівництвом дороги на території нашої країни, з ряду причин, не могли вчасно закінчити роботу. Тоді керівник "Укравтодору" запропонував їм свою "допомогу" у пролонгації договорів, щоби уникнути штрафів. Природно – не безоплатну.

Діяли таким чином. На території Польщі створювали підприємство, і статутний фонд цього підприємства поповнювався "подячними" внесками від підрядників, які проштрафилися.

Підпишіться на Today.ua, щоб бути в курсі останніх новин:

"Інший епізод – це також в. о. голови "Укравтодору" пропонував створити одне спільне підприємство на території Польщі з однією з міжнародних компаній, яка здійснює будівництво доріг. Він пропонував свої послуги за сприяння і пропонував, що 50% статутного капіталу компанії буде надано його людьми. І після завершення роботи в Україні планував очолити або увійти в наглядову раду компанії", - говорить Грищук.

Нагадаємо, стало також відомо, скільки платять депутатам Ради за те, щоб вони не прийшли на те чи інше голосування. Приміром, коли голосували за так званий "антиколомойский" закон, в хід йшли пропозиції по 60 тисяч доларів на одного нардепа.