Автомобілів, завезених з Америки, в Україні на сьогоднішній день купують більше, ніж нових з автосалону. У зв'язку з цим у їх власників часто виникає питання про можливість встановлення ГБО (газобалонне обладнання) на придбане авто із США.
Основна проблема газифікації автомобілів із США – підбір обладнання для моторів безпосереднього вприскування – в Україні вже вирішена.
При цьому на можливість встановлення ГБО (і складність самої процедури) впливає в першу чергу модель двигуна, і на щастя, абсолютна більшість силових агрегатів у провідних автовиробників однакові як для Європи, так і для Америки.
Тому найчастіше ніяких особливих рішень при установці ГБО на "американців" не потрібно. Прибулі з-за океану автомобілі українці комплектують стандартними газовими компонентами, підібраними відповідно з робочим об'ємом, кількістю циліндрів і особливостями системи живлення.
Популярні зараз
У Мережі показали інтер'єр концепту позашляховика Kraz Chumak
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
Але деякі особливості при оснащенні "американців" газопаливною системою все ж є. Так, коли почалися масові звернення новоспечених власників заокеанських авто, на спеціалізованих СТО зіткнулися з необхідністю перевести на газ двигуни з безпосереднім уприскуванням палива. Мотори типу TSI, FSI, TFSI, GDi, SkyActiv, DIG, EcoBoost самі по собі добре відомі в Україні, але раніше українські власники не практикували встановлення на них газобалонного обладнання.
Проблема для установників в тому, що так зване "пряме впорскування" потребує індивідуальної для кожної моделі двигуна прошивки блоку управління. Тому що на таких моторах газовикам доводиться узгоджувати одночасну роботу бензинової і газової форсунок в кожному циліндрі: у той час як газ подається у впускний колектор, в циліндр через штатну форсунку подається деяка кількість бензину. Тому, використання газу на моторах безпосереднього вприскування не дає тієї економії, як у агрегатів з розподіленим уприскуванням. Адже 15 – 30% паливної суміші становить бензин.
Укомплектувати звичайний (з розподіленим уприскуванням) чотирициліндровий двигун системою ГБО IV покоління обходиться сьогодні близько 350 євро (польське Optima), і майстри укладаються за день. Перевести на газ двигуни з прямим уприскуванням буде дорожче, наприклад, польський комплект Alex для такого мотора обійдеться близько 800 євро, а голландський Prins – 1600. На встановлення такого обладнання може знадобитися кілька днів.
Раніше повідомлялося, що в листопаді в Україні збільшилася кількість постачальників автогазу, що стало приємною новиною для власників авто з ГБО.