За даними Інституту досліджень авторинку, в Україні середній вік вживаних автомобілів становить нині майже 15 років. При цьому в інтернет-оголошеннях про продаж вживаних автомобілів за останні 13 місяців (з жовтня 2023 року) жодного разу не йшлося про те, що пробіг транспортного засобу перевищує 200 000 км.
Якщо відштовхуватися від статистики країн Євросоюзу (там середній пробіг приватного автомобіля на рік становить близько 15-20 тисяч кілометрів), то в даному випадку середній пробіг українських вживаних автомобілів, виставлених на продаж у Мережі, повинен становити 300-400 тисяч кілометрів. При цьому українські автомобілісти їздять не менше, ніж у Європі.
Це свідчить про те, що в Україні, як і раніше, досить часто скручують одометри у машин. Практично ніхто з продавців не хоче зізнатися, що пробіг його автомобіля вже давно перевищив позначку 200 000 км. Це зрозуміло, адже в такому разі ціна такого транспортного засобу сильно знизилася б, а на його продаж знадобилося більше часу.
Нагадаємо, у 2023 році в Україні запропонували запровадити адміністративну відповідальність за фальсифікацію пробігу вживаних автомобілів. У Верховній Раді у листопаді 2023 року навіть зареєстрували відповідний законопроєкт №10216.
Популярні зараз
В Україні критично низький рівень народжуваності, - Жолнович
У Мережі показали інтер'єр концепту позашляховика Kraz Chumak
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
Автори цього законопроєкту виходили з того, що в Україні покупці вживаних автомобілів часто стають жертвами недобросовісних продавців, які скручують пробіг. Вони переплачують і стають власником ТЗ, який може мати більше технічних проблем, ніж очікувалося.
Законопроєкт №10216 за скручування одометра уживаної машини передбачає штраф у розмірі від 8500 до 17 000 грн, а при повторному правопорушенні протягом одного року – від 17 000 до 34 000 гривень. Ось лише автори законопроєкту не вказали, кого саме вони пропонують штрафувати. Мабуть, власника автомобіля, а не людину, яка вносила зміни до одометра. Йдеться про відповідальність за фальсифікацію пробігу вживаних автомобілів, що виявлено при перереєстрації ТЗ. Не думаємо, що поліція встановлюватиме особу виконавця, якщо, як кажуть, під рукою є власник.
Але законопроєкт №10216 народні депутати Верховної Ради не розглянули ще навіть у першому читанні. Він уже понад рік перебуває на розгляді у профільному парламентському Комітеті з питань правоохоронної діяльності.
Раніше ми докладно розповіли про ситуацію зі скручуванням одометрів вживаних автомобілів в Україні.