Експертиза: 30% дизельного палива в Україні - “бодяга“

Автор: Максимов Віталій

Станом на травень 2023 року понад 30% дизельного палива на українських АЗС – це так звана "бодяга". Такого висновку в результаті нового дослідження дійшли експерти Інституту споживчих експертиз.

Експертиза: 30% дизельного палива в Україні - “бодяга“ - today.ua

Відразу треба сказати, що перевірки якості палива на українських АЗС, які проводяться Інститутом споживчих експертиз, не мають офіційного характеру. Офіційні перевірки якості бензину та дизельного палива має проводити Державна екологічна інспекція. Але наразі офіційних перевірок немає. Їхнє проведення призупинили у березні 2022 року через повномасштабне вторгнення в Україну російських окупаційних військ.

Експерти Інституту споживчих експертиз взяли проби дизельного палива у 20 мережах АЗС із різних областей нашої країни. Були проведені аналізи за кількома категоріями (температура спалаху в закритому тиглі, вміст сірки та щільність).

"Зелена" зона

Мінімальний вміст сірки виявили у ДП, яке продає мережа WOG – 3 мг/кг за нормативу не більше 10 мг/кг. Також відповідає нормам із запасом вміст сірки у ДП мереж SOCAR, AMIC, KLO, PARALLEL, ОВІС, а також PRIME.

Популярні зараз

У 2025 році у всіх українських школярів буде безкоштовне харчування

В Україні критично низький рівень народжуваності, - Жолнович

У Мережі показали інтер'єр концепту позашляховика Kraz Chumak

Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників

У всіх перелічених вище мереж АЗС дизельне паливо також відповідає нормативам за щільністю і за температурою спалаху в закритому тиглі. Показники якості ДП у цих мереж із великим запасом. Саме тому їх і зарахували до "зеленої" зони.

"Синя" зона

Потрапляння в "синю" зону - добрий показник, оскільки дизельне паливо в цьому випадку відповідає всім технічним стандартам, але без запасу. Зверніть увагу на те, що багато мереж АЗС, що потрапили до цієї категорії, продають паливо дешевше, ніж мережі АЗС із "зеленої" зони.

Експертиза: 30% дизельного палива в Україні - “бодяга“

"Червона" зона

Головна проблема дизельного палива, які продають мережі АЗС, що потрапили до цієї категорії, полягає у надмірному вмісті сірки. Якщо заправляти автомобіль таким дизелем, то нейтралізатор може швидко перестати нормально працювати. Для цього достатньо 10-15 заправок.

Найвищий вміст сірки в дизельному паливі виявили у зразку мережі БРСМ-нафта - 362 мг/кг за нормативу не більше 10 мг/кг. Також за цим показником "відзначилися" мережі АВІАС та PATRIOT.

Експерти Інституту споживчих експертиз вважають, що збільшення кількості низькоякісного дизельного палива на українських АЗС сталося через те, що з 1 липня 2023 почнуть діяти довоєнні податки на паливо, що обов'язково призведе до зростання цін. І тому тіньовим паливним "бізнесменам" буде ще цікавіше "працювати".

Підпишіться на Today.ua, щоб бути в курсі останніх новин:

Тим часом, зараз в Україні середня ціна дизельного палива становить 43,87 гривень за літр, бензину А-95 – 45,22 грн/літр, а автогазу – 21,85 грн/літр.

Раніше водіїв заспокоїли, повідомивши, що Україні не загрожує дефіцит бензину та дизельного палива.

Головне