В Україні посилили відповідальність туроператорів перед туристами

Автор: Міхєєнко Наталія

Кабінет міністрів України посилив ліцензійні вимоги до туристичних операторів, зобов'язавши їх мати постійне фінансове забезпечення перед туристами, а також працювати максимально відкрито. Відзначається, що Мінекономрозвитку ініціювало посилення ліцензійних умов для туроператорів, які відтепер несуть фінансову відповідальність перед туристами та зобов'язані завчасно повідомляти їм про будь-які зміни щодо запланованого подорожі.

В Україні посилили відповідальність туроператорів перед туристами  - today.ua

У Кабміні також пояснили, що мета прийнятого рішення – захистити українських туристів від дій недобросовісних туроператорів.

- Туроператори зобов'язані мати постійне фінансове забезпечення перед туристами, а також працювати максимально відкрито в правовому полі, - сказав перший віце-прем'єр-міністр, міністр економічного розвитку і торгівлі України Степан Кубів.

Відтепер для отримання ліцензії туроператор повинен забезпечувати фінансову гарантію туристам.

Популярні зараз

Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників

Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal

Деякі українки отримають $1000 на розвиток бізнесу

Українські АЗС збільшили ціни на автогаз

- Це може бути гарантія банку або іншої кредитної установи, - пояснили в Мінекономрозвитку. - У разі здійснення компенсацій туристам туроператор повинен відновити суму фінансової гарантії на наступний робочий день.

Також туроператор зобов'язаний повідомляти туристам про перенесення або затримки рейсу. У тому випадку, якщо затримка передбачена більш ніж на 4 години, туроператор повинен розмістити відповідну інформацію на своєму сайті і проінформувати про це Мінекономрозвитку.

Кабмін, як і обіцяв, ввів нові критерії оцінки ступеня ризиків від здійснення туроператорами діяльності, що підлягає ліцензуванню. Від цієї оцінки залежатиме, як часто Мінекономрозвитку буде здійснювати перевірки туроператорів з урахуванням:

– виду туроператорської діяльності (виїзний, в’їзний та внутрішній туризм), де виїзний туризм визначається із найвищим ступенем ризику;

– обсягу наданих туристичних послуг туроператором (кількість туристів, що скористалися туристичними послугами протягом року) – чим більша кількість споживачів послуг, тим вищий ризик для них від провадження туроператорами своєї діяльності;

– наявності протягом останніх 3 років порушень ліцензійних умов туроператором;

– наявності судового рішення про задоволення цивільного позову споживача туристичних послуг.

Відповідно до цього Кабмін також ввів оцінку туроператорів за ступенем ризику їхньої діяльності з урахуванням суми балів, нарахованих за всіма визначеними критеріями:

  • від 41 до 100 балів – високий ступінь ризику;
  • від 21 до 40 балів – середній ступінь ризику;
  • від 0 до 20 балів – низький ступінь ризику.

Зазначені зміни дозволять Мінекономрозвитку одразу вживати заходів при виявленні порушень туроператорами. Міністерство зможе невідкладно позбавляти такі компанії ліцензії на туроператорську діяльність.

Як раніше повідомляв Today.ua, у Кабміні склали пам’ятку туриста.

Пам’ятка для тих, хто планує відпочинок за кордоном.

Туристу слід переконатися, що у туроператора є діюча ліцензія і фінансове забезпечення (актуальна інформація доступна на офіційному сайті Мінекономрозвитку). Далі необхідно перевірити, що в договорі вказані:

  • дати вильоту і прильоту;
  • інформація про наявність трансферу з аеропорту в готель в обох напрямках (в разі заяви такої послуги);
  • готель і його категорія;
  • терміни відмови від туру і умови повернення коштів.

Кожному туристу рекомендується мати індивідуальний страховий поліс на медичне обслуговування і від нещасного випадку, а також зберегти квитанцію про оплату туру або фіскальний чек.

У подорож обов’язково необхідно взяти:

Підпишіться на Today.ua, щоб бути в курсі останніх новин:
  • копію договору на туристичне обслуговування;
  • оригінал страхового поліса на медичне обслуговування і від нещасного випадку;
  • контакти туроператора (турагента), контакти дипустанови України у країні перебування.

У разі, якщо туроператор не надав заявлені послуги, турист має право звертатися із заявою в Госпродпотребслужбу, надавши фото або відеоматеріали, копію договору на туристичне обслуговування, розрахункові квитанції понесених витрат.

У разі, якщо туроператор порушив ліцензійні умови, громадянин може звертатися із заявою в Мінекономрозвитку, надавши підтверджуючі документи.

Головне