Голова Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко розповів про те, що "Укрзалізниця" відверто маніпулює вартістю тарифів. За його словами, вся аргументація підприємства на користь підвищення тарифів будується на тому, що вантажовідправники нібито мають достатньо коштів, щоб заплатити монополісту, а відтак зобов'язані це робити.
"Укрзалізниця" намагається прив'язати свої тарифи до динаміки курсу долара, але це абсолютно необґрунтовано. Основні витрати УЗ – оплата праці. Оплата праці працівників здійснюється в національній валюті – гривнях. Також розрахунки УЗ показують, що тариф на доставку щебеню знизився з $250 у 2013 році - до $139 у 2019 році. Але хіба виробник щебеню якось виграв від цього зниження? Щебінь продається всередині України за національну валюту (так само, як і послуги УЗ). Таким чином, очевидно, що УЗ, як монополіст, не прагне враховувати інтереси своїх клієнтів", – вважає експерт.
Раніше "Укрзалізниця" заявила про те, що вантажні залізничні перевезення в Україні є дотаційними і їх має бути проіндексовано у фінансовому плані на 2019 рік. При цьому, рівень вантажних залізничних тарифів у доларовому еквіваленті знизився майже в 1,5 раза за останні 6 років.
"З боку вантажовідправників до УЗ нормальне питання: обґрунтуйте ваші потреби, покажіть, що ці гроші ви витратите ефективно, що більше немає варіантів знайти ці суми, окрім як тільки піднявши тариф. Але УЗ знову маніпулює, і це видно в цьому повідомленні про прив'язку до долара. Конструктивного діалогу не виходить", – говорить Криворучко.
Популярні зараз
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
Нагадаємо, "Укрзалізниця" вчергове має намір підвищити тарифи на залізничні перевезення. Протягом 2019 року вантажоперевезення в цілому подорожчають на 23%.
Що стосується вартості пасажирських перевезень, то квитки на потяги "Укрзалізниці" у 2019 році подорожчають двічі: з 1 квітня – на 12%, і з 1 жовтня – на стільки ж.