Певний відсоток аварій на дорогах відбувається через відмову гальм у транспортних засобів. У таких екстремальних ситуаціях у водія має бути чіткий план дій. Як правильно діяти водієві у разі відмови гальм, докладно розповів керівник Центру контраварійної підготовки.
За словами експерта, гальма відмовляють завжди раптово. Ще на попередньому перехресті автомобіль може нормально гальмувати, а вже на наступному педаль провалюється в підлогу і авто на швидкості рухається вперед.
Існує три основних варіанти гальмування - двигуном, стоянковим гальмом і контактне гальмування. Гальмування двигуном - найочевидніший і найзрозуміліший для більшості водіїв прийом. Його використовують не тільки при відмові гальм, але і для уповільнення руху на слизькій дорозі. Якщо педаль гальма йде в підлогу з невеликим опором, можна спробувати "накачати" тиск в системі частим натисканням на педаль. Якщо ж педаль немов "провалилася", стала легкою, то тут вже потрібно застосовувати інші прийоми, щоб уповільнити автомобіль.
Існують різні варіанти гальмування двигуном — з перегазовкою або без, з включенням знижених передач по порядку або з пропуском передач. Все це залежить від швидкості, марки машини, від покриття. При сухому асфальті і невеликій швидкості краще кидати зчеплення для максимально ефективного уповільнення. Якщо гальмування відбувається на слизькому покритті, то краще робити "перегазовку", або хоча б трохи притримати зчеплення в момент спрацьовування. Під час гальмування важливо не втратити контроль над автомобілем.
Популярні зараз
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
З автоматичною коробкою передач все відбувається аналогічно. Більшість машин на "автоматі" мають режим ручного управління. Їм і треба скористатися для зниження передач. Коли швидкість знизилася — можна спробувати загальмувати стоянковим гальмом.
Ще один спосіб уповільнитися — контактне гальмування. Для цього на допомогу прийдуть паркан, бордюр, інший стоїть автомобіль. Якщо ви намагаєтеся загальмувати притулившись до бардюру, то ручник краще не смикати, інакше автомобіль може занести і перевернутися. Якщо швидкість висока, то краще вивернути кермо до бордюру під великим кутом, а перед проїздом поставити колеса прямо. Перескакуючи через бордюр, потрібно бути готовим до різкого удару керма, яким можна зламати пальці.
При екстреному гальмуванні часу на роздуми і дії дуже мало, тому приймати рішення потрібно швидко. Експерт визнає, що більшість водіїв просто виявляються не готовими до таких стресових ситуацій.
Раніше повідомлялося, як купити б/у авто з пробігом і не бути обдуреним.