В Україні усіх екстрених хворих поділять на категорії. Відповідно, і на виклики екстреної медичної допомоги також будуть реагувати по-різному. Про такі нововведення повідомила заступниця міністра охорони здоров'я Ірина Садов'як.
Нині, як стверджує глава вітчизняного МОЗ, швидка допомога не приїжджає вчасно на виклик в 70% випадків. Щоб зробити її роботу більш ефективною, вирішили впровадити такі нововведення.
Зокрема, всі виклики "швидкої допомоги" поділять на категорії:
1."Критичні" випадки – найважчі. Тут йдеться про політравми, клінічну смерть, зупинку дихання. У таких випадках ЕМД має бути на місці вже за 10 хвилин.
2."Екстрені" випадки. Як пояснила чиновниця, це – потенційно небезпечні стани. Що це означає конкретно – невідомо. У будь-якому випадку навіть нарив на пальці можна віднести до потенційно небезпечного стану. Така бригада має прибути на виклик протягом 20 хвилин.
3."Неекстрені" випадки – це те, що не загрожує життю. У цьому випадку пацієнта можна по телефону перенаправити в медустанову, де йому нададуть допомогу або ж направлять до нього ЕМД – у разі, якщо вона не зайнята на екстрених випадках.
4."Непрофільні" випадки. У цих випадках швидка взагалі не виїжджає. Пацієнта або направляють до сімейного лікаря, або дають йому консультацію по телефону.
Чиновниця каже, що по кожній категорії є чітко визначені критерії, за якими виклик відносять до тієї чи іншої категорії. Всі дії бригад ЕМД будуть чітко регламентовані і розписані. Загалом, уся медицина, в тому числі і ЕМД ставиться на потік, з якого намагаються максимально виключити людський фактор. Погано це чи добре, і наскільки прийнятно для нас, українців, покаже час.
Нагадаємо, нещодавно в одному з житлових масивів Києва швидка допомога не встигла до хворого через самовільно встановлений шлагбаум. У столиці таких перепон – сотні.