В Україні тепер можуть проводити позапланові перевірки підприємств та приватних підприємців, у тому числі мереж АЗС, за зверненням фізичних осіб без попереднього погодження з Міністерством економіки. Про це йдеться у постанові №553 Кабінету міністрів від 2 червня 2023 року.
Досі позапланові перевірки підприємств щодо звернення постраждалих громадян могли проводитися лише після того, як їх узгоджувало Міністерство економіки. В цьому випадку бюрократія могла перешкодити перевіркам. Тепер бюрократії поменшало.
Щоправда, в постанові Кабміну №553 є кілька нюансів, дуже важливих нюансів. Наприклад, у постраждалої фізичної особи (або фізичних осіб) має бути за допомогою документів підтверджено шкоду правам, законним інтересам, здоров'ю, навколишньому середовищу.
Нагадаємо, що термін позапланової перевірки підприємства становить не більше ніж 10 робочих днів, а суб'єктів малого підприємництва – не більше 2 робочих днів. Продовжувати терміни позапланової перевірки не можна.
Популярні зараз
У Мережі показали інтер'єр концепту позашляховика Kraz Chumak
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
Слід зазначити, що після повномасштабного вторгнення в Україну російських окупаційних військ було припинені перевірки всіх АЗС, а також припинили перевіряти якість бензину та дизельного палива. Лише у січні 2023 року перевірки АЗС відновилися.
Наразі в Україні відбуваються масові перевірки АЗС співробітниками Державної податкової служби. Ці перевірки мають закінчитися до 19 липня 2023 року. Податківці перевіряють наявність ліцензії на роздрібну торгівлю паливом, наявність зареєстрованих рівнемірів та витратомірів.
Співробітники ДПС роблять контрольні закупівлі палива. Якщо паливо не відповідає стандартам, то інформацію про нього надають до правоохоронних органів.
Весною 2023 року Інститут споживчих експертиз (це не комерційна організація) провела аналіз дизельного палива, яке продають українські мережі АЗС. В результаті виявилось, що в Україні знову почали масово підробляти дизельне паливо. За оцінками експертів, зараз близько 30% дизельноо палива на українських АЗС – це так звана "бодяга". Найбільша проблема ДП – надто високий вміст сірки. Деякі мережі АЗС продають дизель з таким великим вмістом сірки, що вже після 10 заправок можуть початися проблеми з машиною (якщо бути точнішими, то проблеми з паливною системою та двигуном).
Нагадаємо, поліцейські в Україні у водіїв-боржників можуть забрати права просто на дорозі. Але є одна досить важлива умова.