ГБО: правда і міфи про альтернативне паливо

Автор: Максимов Віталій

З січня 2020 року в Україні стало довше, ніж раніше, оформляти в Сервісних центрах МВС установку ГБО на машини, і за це доводиться платити помітно дорожче. Проте, багато автомобілістів все одно встановлюють газоболонне обладнання. Сьогодні ми розповімо всю правду про автогаз.

ГБО: правда і міфи про альтернативне паливо - today.ua

Газа дуже багато

Автомобільне газове паливо буває двох видів: зріджений нафтовий газ і стиснений природний газ. Зрідженого нафтового газу (суміш пропану і бутану) в Україні дійсно багато, адже це побічний продукт при переробці нафти в бензин.

Що ж стосується метану, то його помітно менше. Заправок зрідженого нафтового газу дуже багато, а стисненого природного газу - одиниці. Так, наприклад, в Києві зараз є тільки чотири метанові заправки.

Удвічі дешевше

Зріджений газ завжди коштував приблизно в два рази дешевше, ніж високооктановий бензин. Метан - ще дешевше. Минулого тижня в Україні пропан-бутан в середньому коштував 12,67 грн за літр, а метан - приблизно на одну гривню дешевше.

Популярні зараз

У Мережі показали інтер'єр концепту позашляховика Kraz Chumak

Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників

Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal

Деякі українки отримають $1000 на розвиток бізнесу

Щоб обчислити чисту вигоду від переходу на газ, необхідно врахувати і додаткові витрати. Вартість газобалонного обладнання для скрапленого газу плюс його установка і реєстрація складе не менше 14 тисяч гривень, а для метану - приблизно в 2 рази дорожче.

ГБО потрібно регулярно обслуговувати, що теж збільшує витрати. Експлуатаційна витрата газу на 5-10% вище, ніж бензину.

Вигоду від переходу на газ отримують автомобілісти, які щорічно проїжджають понад 20 тисяч кілометрів. Якщо автомобіль експлуатується менше, то економія від переходу на ГБО навряд чи можлива.

Бензин все одно потрібен

Після установки ГБО бензином все одно доведеться заправлятися, адже пустити холодний мотор на газі майже неможливо. Крім того, він знадобиться, якщо газ закінчиться, а АЗС поруч немає.

Газ не пахне

У природного і нафтового газу немає запаху, тому з метою своєчасного виявлення витоку в них додають одорант з різким запахом. Якщо ви відчули різкий запах - відразу потрібно звернутися на сервіс. Пахнути будуть автомобілі з видаленим каталітичним нейтралізатором - в звичному букеті шкідливих газів буде відчуватися одорант.

ГБО: правда і міфи про альтернативне паливо

Скільки літрів в 60-літровому балоні?

У балоні є мультиклапан, який перешкоджає наповненню більше ніж на 85%, адже газ при нагріванні розширюється. Тому в 60-літровий балон насправді поміщається приблизно 50 літрів газу.

Газ продовжує ресурс двигуна

Насправді це не так. Але газ і не завдає ту шкоду силовому агрегату, про яку іноді говорять деякі водії. Автогаз трохи краще бензину відноситься до поршневої групі мотора, і трохи агресивніше до випускних клапанів.

Перевести на газ можна будь-який автомобіль

Так, це так, але часто в цьому немає сенсу. Навіщо встановлювати ГБО на автомобілі з невеликою витратою палива? Крім того, газоболонне обладнання немає сенсу встановлювати на нові машини, адже в цьому випадку можна, наприклад, втратити гарантію на двигун.

Крім того, на газ не рекомендують переводити автомобілі з дизельними двигунами. Таким авто буде постійно потрібна запальна доза дизпалива, тому економіка погіршується, а складність системи зросте.

Підпишіться на Today.ua, щоб бути в курсі останніх новин:

Газ небезпечніше бензину

Це частково вірно. Але небезпека зведена до мінімуму. Головне, щоб ГБО встановлювали фахівці, і проводити регулярне його обслуговування. Сам балон виконаний з товстої листової сталі і забезпечений швидкісним клапаном, який запобіжить викіду газу при обриві трубки.

Раніше Нафтогазова асоціація запропонувала оснащувати в Україні автомобілі з ГБО спеціальними розпізнавальними знаками, щоб їх було легко помітити неозброєним оком. При цьому поліція може отримати право здійснювати перевірки таких машин.

Головне