Справа Новака: махрова корупція у схемах колишнього глави “Укравтодору“

Автор: Марченко Любов

Затриманого в Польщі екс-главу "Укравтодору" Славомира Новака підозрюють у корупції, а також в організації та управлінні Організованою злочинною групою і відмиванні грошей.

Справа Новака: махрова корупція у схемах колишнього глави “Укравтодору“ - today.ua

45-річний Новак, який очолював з 2011 по 2013 міністерство транспорту і водного господарства Польщі, через три роки опинився на одній з топових посад в Україні. Новак,три роки поспіль, з жовтня 2016 року по жовтень 2019, керуючи "Укравтодором" в Україні, створив злочинну організацію, яка займалася розкраданням грошей, отриманих Україною на ремонт доріг від міжнародних організацій. Звичайно, усе це ще потрібно довести в суді. Однак, якщо його вина за пред'явленими звинуваченнями буде доведена, екс-чиновник може отримати до 12 років позбавлення волі.

За словами директора НАБУ Артема Ситника, розслідувати його розкрадання було непросто -через те, що ланцюжок починався в Україні, а закінчувався в Польщі. Тобто, слідству потрібно було працювати і в Україні, і за кордоном. Проте в 2019 році була створена міжнародна слідча група, яка і змогла вивести вивести колишнього чиновника та його спільників на чисту воду.

За словами Ситника, на сьогодні затриманий сам Славомир Новак та ще кілька фігурантів розслідування.

Популярні зараз

Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників

Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal

Деякі українки отримають $1000 на розвиток бізнесу

Українські АЗС збільшили ціни на автогаз

"Зараз обшуки закінчуються, і ми сподіваємося, що отримаємо ще додаткові докази того, що документувалося протягом тривалого часу", - говорить Ситник.

В. о. керівника САП Максим Грищук, у свою чергу, розповів про схему викачування грошей, яка була організована Новаком.

Справа Новака: махрова корупція у схемах колишнього глави “Укравтодору“

Приміром, в одному з епізодів, українські компанії, які займалися будівництвом дороги на території нашої країни, з ряду причин, не могли вчасно закінчити роботу. Тоді керівник "Укравтодору" запропонував їм свою "допомогу" у пролонгації договорів, щоби уникнути штрафів. Природно – не безоплатну.

Діяли таким чином. На території Польщі створювали підприємство, і статутний фонд цього підприємства поповнювався "подячними" внесками від підрядників, які проштрафилися.

Підпишіться на Today.ua, щоб бути в курсі останніх новин:

"Інший епізод – це також в. о. голови "Укравтодору" пропонував створити одне спільне підприємство на території Польщі з однією з міжнародних компаній, яка здійснює будівництво доріг. Він пропонував свої послуги за сприяння і пропонував, що 50% статутного капіталу компанії буде надано його людьми. І після завершення роботи в Україні планував очолити або увійти в наглядову раду компанії", - говорить Грищук.

Нагадаємо, стало також відомо, скільки платять депутатам Ради за те, щоб вони не прийшли на те чи інше голосування. Приміром, коли голосували за так званий "антиколомойский" закон, в хід йшли пропозиції по 60 тисяч доларів на одного нардепа.

Головне