Автоматичні коробки передач зараз набагато популярніші, ніж МКПП. З ними простіше керувати автомобілем. Але в АКПП є ряд проблем, причому про деякі з них водії навіть спочатку не підозрюють.
1. Висока витрата палива
Автомобілі з АКПП споживають більше палива, ніж з МКПП. Різниця на перший погляд здається невеликою (приблизно один літр на 100 км). Однак, якщо їздити багато, то різниця стає відчутною. Якщо у вас «автомат», то для економії палива рекомендуємо їздити плавно і різко не стартувати.
2. Нерозторопна робота
Іноді доводиться від водіїв, які їздять на машині з «автоматом», чути скарги на грубе перемикання передач з поштовхами і нерозторопним вибором потрібної передачі. Справа в тому, що на заводі не завжди вдало потрапляють в налаштування роботи гідромеханічних коробок.
3. Заміна масла
Популярні зараз
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
В автоматичних коробках передач використовується не масло, а спеціальна рідина – ATF. У нових авто її міняють кожні 50 тисяч кілометрів. Зниження рівня ATF критично для правильної роботи «автомата». Зниження нормального рівня рідини всього на 0,5 літра призводить до поштовхів при перемиканнях. Заміну рідини в АКПП не можна назвати недорогию процедурою. Обслуговування механічної коробки передач набагато простіше і помітно дешевше.
4. Перегрів і високі навантаження
Якщо ваш автомобіль довго пробуксовує, то це може призвести, наприклад, до вигорання пакетів фрикціонів і деформації корпусу гідроблоку. Тому по пересіченій місцевості на машинах з «автоматом» намагайтеся рідше їздити.
Важливо стежити за станом радіатора системи охолодження двигуна і в перші хвилини руху після холодного пуску плавно натискати на педаль газу, поки АКПП повністю не «прокинеться».
5. Діагностика
Може бути багато різних причин, чому в АКПП з'явилися проблеми. І часом вони не пов'язані з самою коробкою передач. Наприклад, часто до ривків і ударних перемикань «автоматів» наводять несправності датчика масової витрати повітря або датчика положення дросельної заслінки. Справжню причину проблеми може знайти тільки досвідчений діагност. Тому не дивуйтеся високої вартості діагностики.
6. Ремонт
Будь-який, навіть самий простий, ремонт АКПП коштує дорого. Вартість відновлення порівнянна з покупкою вживаного агрегату. Але при цьому ще потрібно знайти висококваліфікованого спеціаліста, який зможе добре відремонтувати «автомат».
Деякі деталі і вузли в обов'язковому порядку підлягають заміні. Наприклад, не відновляють соленоїди гідроблоку при електричної або механічної несправності. Але більшість компонентів можна відновити.