Міністерство регіонального розвитку, будівництва і ЖКГ винесло на обговорення проект закону, в якому пропонується створити Державну житлово-комунальну інспекцію, яка стане центральним органом виконавчої влади і повинна контролювати постачальників комунальних послуг, а також щоб споживачі і постачальники послуг, дотримувалися вимог законів та укладених між ними договорів про обслуговування. Таким чином, українці зможуть поскаржитись на інспекцію на відсутність гарячої води, холодні батареї, завищені і необгрунтовані тарифи. Інспекція зможе контролювати всі сфери житлово-комунального господарства, починаючи з тепло - і водопостачання і закінчуючи поводженням з відходами та контролем за похованнями. Держінспектори зможуть перевірити якість питної води, правильно підключили (або відключили) абонента до мережі водопостачання та водовідведення.
- На мій погляд, незалежний центральний орган державного контролю у сфері ЖКГ просто необхідний українцям, оскільки на сьогодні така структура відсутня в центральних органах виконавчої влади, - каже президент ГО «Українська організація захисту споживачів послуг» Олег Титамир. - Адже через ряд факторів, таких як застаріла комунальна інфраструктура, зношені тепломережі, напівзогнилі труби для водопостачання тощо, якість житлово-комунальних послуг, на жаль, дуже низька. Типові приклади: ледве теплі труби опалення, температура в кімнатах — нижче нормативів або ж пакет послуг на утримання будинків і прибудинкових територій виконується відсотків на 70. І дуже часто споживачі не знають, в яку інстанцію скаржитися, щоб відстояти свої права. Чи не єдина альтернатива — звернутися до керівництва підприємства з актом-претензією. Але, як правило, домогтися перерахунку за неякісні житлово-комунальну послугу досить проблематично, так як, по суті, комунальне підприємство контролює сама себе. Так, наприклад, в Києві, можна спробувати поскаржитися на гарячу лінію 15-51. Є ще Укрпродпотребслужба. Однак практика показує, що цей орган фокусується на контроль якості продуктів, а в сфері ЖКГ у нього дуже низька компетенція. У крайньому випадку можна звернутися з позовом до постачальника житлово-комунальних послуг в суд, але усі ми знаємо, як працюють українські суди. Розгляд справи може тривати рік і більше, і не факт, що і тут вдасться добитися правди. Виходить замкнуте коло, яке якраз і покликана «розірвати» Державна житлово-комунальна інспекція.
Раніше генеральний директор “Київводоканалу” Дмитро Новицький, в Україні всю вартість використаної багатоквартирним будинком води будуть розділяти на всіх мешканців.