Міністерство інфраструктури України ініціює перегляд порядку розмитнення транспортних засобів з іноземною реєстрацією, зокрема, виступає за "максимальне спрощення всіх процесів". Як відомо, 12 вересня штрафи для власників "євроблях" відтермінували ще на 90 днів, надавши водіям автомобілів на єврономерах можливість безперешкодно їздити на своїх машинах до 31 грудня включно. На думку міністра Мінінфраструктури Владислава Криклія, будь-яке спрощення і зменшення вартості стимулює ринок, а отже необхідно розробити простий і зрозумілий механізм, де б "не було потреби іти за оцінюваннями або доказовою базою".
"Ми за те, щоб було менше маніпуляцій і все було на прозорих принципах. Міністерство інфраструктури завжди відкрите до комунікації. Спільно ми маємо напрацювати пропозиції і передати їх до Міністерства фінансів", – сказав Криклій.
Зі свого боку, заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк зауважив, що новий законопроєкт необхідно внести до Верховної Ради до кінця поточного року. У ньому пропонується вирішити низку невирішених проблем: перша – проблема автомобілів, які вже ввезені на територію України; друга – питання розмитнення спецавтомобілів.
"Ми пропонуємо розділити всі автомобілі з іноземною реєстрацією на дві категорії, до яких будуть застосовуватись різні ставки розмитнення. Перша категорія – це більш старі автомобілі, які вже перебувають на території України, до певного об’єму і до певного віку. До такої категорії ми пропонуємо встановити єдину ставку розмитнення, єдиний платіж. Таким підходом ми знімемо 80% проблеми. Друга категорія – більш нові автомобілі, які будуть розмитнюватись по спеціальній формулі», – розповів Лавренюк.
Голова Державної митної служби Максим Нефьодов підтримав ініціативи Мінінфраструктури і зазначив, що Державна митна служба вже працює над тим, щоб до кінця року запустити відповідний калькулятор розрахунку платежів.
"Ми хочемо вийти на зрозумілу методику, яка буде прозора для всіх. Окремо, ми також проводимо переговори із сервісними центрами МВС стосовно організації в кожній області спільного центру, де буде одночасно все знаходитись", – сказав Нефьодов.
Раніше повідомлялося, що з 1 січня 2020 року для "євробляхерів" почнуть діяти штрафні санкції за порушення транзитного перевезення.