Процес повернення автоматичної фотофіксації на українських дорогах знаходиться вже на фінішній прямій. Про це розповів правозахисник, експерт з питань законодавчого забезпечення безпеки дорожнього руху Володимир Караваєв в ефірі радіо НВ.
"У нас скоро автоматична фіксація з'явиться, причому вона буде така, що з технічної точки зору, я підкреслюю – з технічної точки зору причепитися буде нереально", - зазначив експерт.
За його словами, на даний момент існують деякі юридичні нюанси, але до того моменту, коли автофіксація повноцінно запрацює, ці моменти будуть врегульовані. Також юрист зазначив, що введення автоматичної фіксації порушень Правил дорожнього руху може мати зворотний ефект. Сприяти цьому буде діджиталізація і гаджетизація. Він наводить приклад європейських країн, в яких стоять камери, але у кожного водія в телефоні або в навігаторі зазначено, де ці камери встановлені. І водії дійсно знижують швидкість перед камерами, а потім намагаються "надолужити згаяне" і істотно збільшують швидкість.
"Світова статистика свідчить про те, що людей, які навмисне порушують правила дорожнього руху, не більше 10%. У нас же зовсім інша картина. Ситуація на дорогах, дорожня обстановка робить порушниками більшість водіїв. Я опублікував статистику, дані тестових випробувань нового обладнання, яке стоїть на Столичному шосе. За один день 64% відсотка водіїв, які там проїжджали, порушували швидкісний режим, причому деякі перевищували дуже істотно", - говорить Володимир Караваєв.
На його думку, слід враховувати реальну ситуацію на дорогах і не робити так, щоб переважна більшість водіїв ставали порушниками.
"Ситуація, коли 64% відсотки водіїв стають порушниками – не нормальна. Коли менше 10% - нормальна. Там треба змінювати швидкісний режим або приймати інші заходи. Порушників повинно бути не більше 10% відсотків, тому що якщо більше – це неправильно прописані закони, правила або умови", - вважає Володимир Караваєв.
Він уточнив, що у нинішній редакції закону, що регламентує автоматичну фіксацію, є величезний пробіл – винним у вчиненні правопорушення, зафіксованого в автоматичному режимі, вважається власник транспортного засобу, а не водій, що скоїв правопорушення.
Раніше повідомлялося, в яких випадках поліцейський може оглядати вміст салону та багажника автомобіля.