Київська влада обіцяє, що вже через місяць почнуть почати штрафувати і евакуйовувати автомобілі за неправильне паркування, адже того вимагає новий закон. Поки ж інспектори, які виявляють автівки, припарковані з порушеннями, лише виписують попередження та проводять з порушниками профілактично-роз'яснювальні бесіди.
Наразі у влади відсутні важелі впливу, щоб штрафувати безвідповідальних водіїв і евакуювати автівки. Донедавна вулицями керувала "мафія" паркувальників, які вимагали з автомобілістів готівку за стоянку.
За даними столичної фіскальної служби, втрати київського бюджету від функціонування нелегальних парковок становили близько 18 млн грн на рік.
Цю ситуацію мав змінити закон про реформування сфери паркування транспортних засобів, який був прийнятий Верховною Радою в грудні 2017 року та чекав два роки.
Головними засадами документу є введення фото-, відеофіксації правопорушень стоянки та паркування транспортних засобів. Окрім того, інспектори з паркування отримали повноваження щодо здійснення тимчасового затримання авто.
Також закон встановлює обов'язкове залишення копії повідомлення про притягнення до адмінвідповідальності за порушення, зафіксовані в режимі фотозйомки/відеозапису, на лобовому склі транспортного засобу.
Таким чином, нововведення дають право штрафувати порушника від 255 до 1020 гривень навіть за відсутності на місці, адже раніше поліція могла притягти до відповідальності тільки за умови присутності водія біля свого авто.
Як зазначав мер Києва Володимир Кличко, інспектори отримають планшети з базою даних МВС, за допомогою яких можна визначити власника автівки.
Утім, у Києві, особливо в спальних районах міста, не вистачає парковок через хаотичну забудову і відсутність генерального планування, а вартість паркомісця може сягати ціни ще однієї квартири.
Маленькі дворики у районах радянської забудови також не в змозі справитися зі зростаючою кількістю машин, адже в 1975 році в СРСР на тисячу жителів припадало лише 16 персональних легкових авто й з того часу кількість особистого транспорту зросла в рази.
Без відповідних рішень щодо будівництва парковок штрафувати можна буде кожного другого мешканця. Тому, наряду з покаранням за неправильне паркування, влада повинна слідкувати за щільністю забудови і будувати сучасні паркомісця.
Нагадаємо, 27 вересня минулого року набув чинності Закон України “Про внесення змін у деякі законодавчі акти України з реформування сфери паркування транспортних засобів”.
Навесні на вулицях Києва почали працювати інспектори з паркування, які полюють за водіями-порушниками.
Також ми писали, що у Львові побили почесного консула Бельгії Ярослава Гарцулу за неправильне паркування.