Прохід російських торгових суден через протоки Босфор і Дарданелли частково ускладнений через рішення Туреччини змінити правила судноплавства. Про це повідомляє Bloomberg, посилаючись на дані турецького портового оператора Tribeca Shipping.
Станом на 6 лютого, в очікуванні дозволу на прохід у турецькі протоки стояли 55 суден, включаючи 26 танкерів класу Aframax і 21 — класу Suezmax. Всього на борту знаходиться понад 41 млн барелів нафти.
Середній термін очікування на вихід з Чорного моря становить 16 днів, а на вхід — 15. Як відомо, кожен танкер, що перевозить російську нафту до Європи через Чорне та Середземне море, а потім повертається в порт для завантаження нової, змушений майже місяць проводити в очікуванні біля кордону турецьких територіальних вод.
Затримки почалися восени 2018 року після того, як в середині вересня Туреччина посилила правила навігації.
Ще одним фактором, що обмежує рух через Босфор і Дарданелли, є несприятливі погодні умови. Згідно з новими правилами, більшість судів повинні супроводжуватися буксирами.
Протоки Босфор і Дарданелли є головними транзитними пунктами для експорту російської нафти з чорноморських портів. Через запізнення танкерів від графіка відвантаження відстає порт Новоросійськ, через який Росія продає близько 14% всієї нафти, або близько 720 тисяч барелів на день.
Раніше повідомлялося, що Туреччина посилила санкції проти окупаційної адміністрації Криму, відмовившись запускати поромне сполучення.