В Україні спростили продаж вживаних автомобілів. Президент Володимир Зеленський вже підписав відповідний закон №4149.
Ініціаторами дерегуляції та детінізації ринку вживаних автомобілів виступила група народних депутатів Верховної Ради на чолі з головою парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данилом Гетманцевим. Вони у березні 2023 року зареєстрували у Верховній Раді законопроєкт №9083, який передбачав відповідні нововведення.
У квітні 2024 року народні депутати прийняли за основу законопроєкт №9083 (у першому читанні), а 17 грудня ухвалили його у другому читанні. Зараз цей закон підписав президент Володимир Зеленський.
У пояснювальній записці до законопроєкту №9083 зазначалося, що якщо операції з продажу вживаних автомобілів вивести з "тіні", то державний бюджет України отримає більше грошових надходжень, що дуже важливо в умовах воєнного стану.
Таким чином, тепер продавці вживаних автомобілів (наприклад, автосалони) не повинні в обов'язковому порядку перереєструвати на себе транспортні засоби. Вони також тепер не повинні подавати документи до сервісних центрів МВС із позначкою територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
Водночас українці все ще можуть самостійно продавати вживані авто через оголошення чи комісійні майданчики.
Як на практиці виглядатиме продаж вживаного автомобіля в Україні? Власник привозить свій вживаний автомобіль на комісійний майданчик. Там машину перевіряють, оцінюють та складають договір купівлі-продажу. Після цього продавець отримує гроші за машину або доплачує різницю, якщо обмінює машину на новішу. Після цього комісійний майданчик вважається законним власником транспортного засобу, хоча номерні знаки та техпаспорт залишаються старими. Коли на автомобіль є покупець, комісіонна платформа від свого імені оформляє новий договір купівлі-продажу. На його підставі у сервісному центрі МВС мають видати нові номерні знаки та свідоцтво про реєстрацію ТЗ.
Нагадаємо, з 1 січня 2025 року в Україну можна возити нові автомобілі лише екологічного стандарту Євро-6. Вживані автомобілі, які ввозяться в нашу країну, повинні мати стандарт від Євро-2. Для вантажівок, автобусів і спецавтомобілів вимога щодо відповідності стандарту Євро-6 буде введена з 1 січня 2027 року. Україна, заборонивши ввозити нові автомобілі екологічного стандарту до Євро-6, виконала директиви Євросоюзу (у ЄС, до речі, планують до 2030 року запровадити стандарт Євро-7).
Раніше ми повідомили, що в Україні збільшили акцизи на бензин, дизельне паливо та скраплений газ.