Рамний позашляховик Toyota Land Cruiser Prado входить в число найбільш популярних автомобілів в Україні. Мало хто знає, що в Луцьку коли-то навіть хотіли випускати свій власний «Прадік» - ЛуАЗ-1301.
У 1988 році Луцький автомобільний завод випустив кілька тестових прототипів позашляховика ЛуАЗ-1301, яким планували замінити вже неабияк застарілий до того часу ЛуАЗ-969М. Коли дивишся на ЛуАЗ-1301, то згадуєш Land Cruiser Prado. Є між цими позашляховиками деякі загальні риси.
Чому тестовий прототип Луцького автозаводу 1988 року трохи схожий на знаменитий японський позашляховик? Може, це простий збіг. Але не виключено, що українські конструктори, створюючи його, орієнтувалися на японську машину.
Радянський «Прадик» мав каркасно-панельний кузов, пневмоэлементы в незалежній пружинної підвісці і дві подушки безпеки. Під капотом розташовувався модернізований двигун МеМЗ-245, який працював разом з 4-ступінчастою або 5-ступінчастою МКПП.
ЛуАЗ-1301 у серійне виробництво не пішов через погане фінансування. Але в Луцьку потім довго його намагалися все-таки поставити на конвеєр. Навіть зробили дві його нові версії. Однак, на початку 2000-х років цей проект остаточно «помер».