Луцький автомобільний завод раніше довгий час випускав автомобілі підвищеної прохідності. Деякі з них до цих пір можна зустріти на дорогах нашої країни. Пропонуємо вашій увазі ТОП-10 найбільш незвичайних ЛуАЗів, яких немає навіть в музеях.
10. ЛуАЗ-967
З 1965 року в Луцьку серійно випускали ЛуАЗ-967 (див. фото вгорі). Це повнопривідний плаваючий армійський автомобіль-транспортер. Його особливість - відкидна рульова колонка, змонтована, як і сидіння водія, по центру машини. На базі ЛуАЗ-967 потім створили кілька цивільних позашляховиків.
9. ЛуАЗ-972
У 1962 році в Луцьку випустили тривісну амфібію підвищеної прохідності під назвою ЛуАЗ-972. Вона теж призначалася для армії. Шість коліс дозволяли проїхати практично всюди.
8. ЛуАЗ-1901
У 1998 році в Луцьку зробили вісім автомобілів ЛуАЗ-1901 «Геолог». Він отримав 51-сильний трициліндровий дизельний двигун і водомет. Однак, «Геологом» ніхто не зацікавився, тому в серійне виробництво він не пішов.
7. ЛуАЗ-969В/ЛуМЗ-969В
ЛуАЗ-969В, який з'явився в 1966 році, став першим радянським передньопривідним автомобілем. Він міг долати водні перешкоди. За два роки в Луцьку встигли зробити лише 50 одиниць цієї моделі.
6. ЛуАЗ-1302
У 1999 році в Луцьку на базі ЛуАЗ-1302 створили «пляжний» автомобіль ЛуАЗ-1302-05 «Форос». Він отримав відкритий кузов і дуги безпеки. Але найголовніше, у нього був італійський дизельний двигун. На жаль, «Форос» у серійне виробництво не потрапив.
5. ЛуАЗ-13021-08
У 1997 році в Луцьку створили автомобіль «швидкої медичної допомоги» ЛуАЗ-13021-08 з подовженою колісною базою. Він призначався для роботи в сільській місцевості. Однак, в масове виробництво він не пішов.
4. ЛуАЗ-13021−04
У 1990-ті у Луцьку в невеликій кількості випустили повнопривідні автомобілі-фургони ЛуАЗ-13021−04. Вони призначалися для ремонтних бригад, які обслуговували різні трубопроводи.
3. ЛуАЗ-13021−07
ЛуАЗ-13021−07 від стандартного ЛуАЗ-13021отличался подовженою колісною базою і деякими змінами в дизайні кузова. У нього був склопластиковий верх і відкидний задній борт.
2. ЛуАЗ-2403
У 1979 році з'явився аеродромний тягач ЛуАЗ-2403. Його випускали в невеликій кількості аж до 1992 року. Цей автомобіль міг буксирувати навіть невеликі літаки.
1. ЛуАЗ-Прото
В кінці 1980-х років в Луцьку створили прототип позашляховика ЛуАЗ-Прото. Його дорожній просвіт становив 240 мм. На жаль, цей красивий позашляховик не стали випускати серійно.