Техогляд транспортних засобів знову стане обов'язковим і, до того ж, за будь-яке його недотримання будуть карати штрафами. Причому величини штрафних санкцій неприємно здивують автомобілістів. Втім, запропоновані нормативи і суми штрафів ще не остаточні і будуть обговорюватися.
Висловити свою думку щодо запропонованого законопроекту зможе будь-який громадянин України до 26 березня. Українці можуть не лише коментувати цей законодавчий акт, але й вносити свої пропозиції щодо нього. Він є у відкритому доступі на сайті Міністерства інфраструктури. Ті ж, хто захоче внести свої доповнення до цього акту, можуть відправити їх на адресу електронної пошти aleksandrov@mtu.gov.ua.
Законопроектом передбачаються, крім планових техоглядів, також і позапланові, які можуть проводитися, якщо транспортний засіб зазнав переобладнання, або проходить перереєстрацію або ж побував у ДТП. Крім цього, закон також передбачає придорожній техогляд.
Контроль за дотриманням цього закону буде покладено на спеціально створений орган - Бюро безпеки експлуатації колісних транспортних засобів.
Отже, для яких транспортних засобів техогляд буде обов'язковим і з якою періодичність його планують проводити:
- Комерційного транспорту (як і зараз);
- Легкових авто - через 4 роки від випуску, згодом - кожні 2 роки;
- Таксі - через 1 рік від випуску, згодом - щорічно;
- Автобусів (у яких більше 8 місць без водія) - через 1 рік від випуску, згодом - кожні півроку;
- Вантажівок масою до 3,5 тонн - через 4 роки після випуску, згодом - раз на 2 роки;
- Вантажівок масою понад 3,5 тонн - через 1 рік від випуску, згодом - щорічно;
- "Будинків на колесах" - через 1 рік після випуску, згодом - щорічно;
- Колісних тракторів - через 4 роки від випуску, згодом раз на 2 роки;
- Транспортних засобів, які перевозять небезпечні вантажі - через 1 рік від випуску, згодом - кожні 6 місяців;
- Спецтранспорту - через 1 рік від випуску, згодом - щорічно;
- Мототранспорту з об'ємом двигуна 125 куб. см і більше або електродвигуном потужністю 4 кВт і більше - через 2 роки від випуску, згодом - кожні 2 роки.
Водночас, є перелік транспортних засобів, на які не поширюються вимоги про обов'язковий техогляд:
- ТЗ з конструкційною швидкістю не більше 25 км/год;
- Колекційний і ретротранспорт, який не експлуатується;
- Спортивні авто, які використовуються лише на змаганнях;
- Дипломатичні ТЗ;
- Спецтранспорт для перевезення обладнання цирку і атракціонів з максимальною конструктивною швидкістю 40 км/год;
- ТЗ з об'ємом двигуна не більше за 50 куб. см;
- Колісні трактори з максимальною швидкістю 40 км/год;
- Технічні ТЗ для агрокомплексу.
Мабуть, найбільше враження справляє частина цього законопроекту, що містить розділ про штрафи. Ігнорування закону обійдеться власникам транспортних засобів у кругленьку суму, яка матиме свою градацію.
Зокрема, якщо з якоїсь причини техогляд не був пройдений вчасно, то прострочення техогляду коштуватиме водієві 3400 гривень. Якщо ж власник виявився злісним ворогом проходження техогляду та допустив повторне прострочення, то доведеться викласти зі своєї кишені вже 17 тисяч гривень. Ну, а коли вже посадові особи будуть відверто ігнорувати свої обов'язки і перешкоджати техогляду, то їх може чекати фінансове покарання на суму від 17 до 34 тисяч гривень.
Нагадаємо, раніше ми розповідали, на які вузли і механізми машини водіям потрібно в першу чергу звернути увагу, щоб успішно пройти техогляд.