З 1 січня 2025 року в Україну можна ввозити нові автомобілі тільки не нижче стандарту Євро-6. Набув чинності відповідний закон, який президент Володимир Зеленський підписав 30 грудня 2024 року.
Ініціатором заборони ввезення в Україну нових автомобілів нижче стандарту Євро-6 виступила група народних депутатів на чолі з головою парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данилом Гетманцевим. Вони у листопаді минулого року зареєстрували у Верховній Раді відповідний законопроєкт №12267.
Народні депутати оперативно розглянули та ухвалили цей законопроєкт у першому та у другому читанні. Зеленський також оперативно підписав його.
Тепер в Україну можна ввозити нові легкові автомобілі тільки не нижче за екологічний стандарт Євро-6. Але це не стосується вживаних автомобілів. У нашу країну можна ввозити вживані легкові автомобілі не нижче екологічного стандарту Євро-2.
Очікувалося, що з 1 січня 2025 року в Україну не можна буде також ввозити нові автобуси та вантажівки, які не відповідають екологічному стандарту Євро-6. Але народні депутати вирішили відстрочити на два роки запровадження цієї заборони. Введення в Україні обов'язкового стандарту Євро-6 для вантажівок, автобусів та спецтранспорту відклали до 1 січня 2027 року.
Як заборона на ввезення в Україну нових автомобілів, які не відповідають стандарту Євро-6, вплине на український автомобільний ринок? Це ми з вами побачимо вже найближчим часом.
У деяких автовиробників у продажу ще залишилися моделі з двигунами Євро-5. Наприклад, Volkswagen пропонує новий Volkswagen Golf з 1,4-літровим двигуном TSI потужністю 150 к.с., який працює разом із 8-ступінчастою автоматичною коробкою передач. Це двигун екологічного стандарту Євро-5.
Тим часом, у Євросоюзі через кілька років планують перейти на стандарт Євро-7. Зокрема, до 2030 року в країнах ЄС нові легкові автомобілі повинні відповідати цьому екологічному стандарту.
Єврокомісія вважає, що через Євро-7 нові автомобілі у Європі подорожчають у середньому на 304 євро. Чому? Справа в тому, що автовиробникам потрібно буде впроваджувати нові технології.
До речі, спочатку стандарт Євро-7 був жорсткішим, ніж його остаточна редакція, яку погодила Єврокомісія. Якби Євро-7 прийняли у першій редакції, то автовиробникам довелося б взагалі перестати випускати для Європи машини із двигуном внутрішнього згоряння.
Раніше ми повідомили, що у 2025 році в Україні подорожчають електромобілі.