Багато автовиробників, в тому числі Nissan, Renault, Mitsubishi, Audi і Subaru, оснащують свої машини варіатором. Наші водії до нього звикли. Ось тільки мало хто знає, що варіатор взимку потрібно прогрівати...
Якщо температура мінусова, то робоча рідина варіатора змінює свої властивості, стає в'язкою. Вона перестає працювати належним чином, у результаті чого можуть вийти з ладу деталі варіатора.
Оптимальна робоча температура для цієї рідини - від 60 до 100°C. Якщо вона холодна, то тертя буде недостатньо для передачі великих крутних моментів. Розпочнеться прослизання, що призведе до пошкодження на поверхні конусів і ременя.
І ще треба врахувати, що взимку прогрів робочої рідини варіатора уповільнюють теплообмінники.
З цього витіає, що в холодну погоду треба хоча б трохи прогрівати варіатор перед початком руху. Як це робити? Є декілька способів.
1-й спосіб
Їхати акуратно перші 10 км. Варіатор поступово прогріється і можна повернутися до звичайної манери водіння. Правда, навряд чи цей спосіб сподобається жителям великих міст з жвавим дорожнім рухом.
2-й спосіб
Деякі власники автомобілів з варіатором взимку гріють його від двигуна. Мотор, що працює на холостому ходу, гріє цей пристрій. Такий метод можна рекомендувати, якщо нікуди поспішати не потрібно.
3-й спосіб
Іноді водії дають варіатору навантаження ще в гаражі або на стоянці, дивлячись з того, де «ночувала» машина. Для цього можна затягнути ручник і після пуску двигуна включити режим «Драйв» або «Реверс». Прогрів варіатора в цьому випадку займе приблизно 10 хвилин.