Кожен автомобіліст, напевно, помічав, що взимку автомобіль гірше розганяється, ніж в теплу пору року. Сьогодні ми пояснимо, чому так відбувається.
Для того, щоб двигун працював "як годинник", йому потрібно прогрітися до робочої температури. Але взимку автомобілісти намагаються звести до мінімуму поїздки. У результаті мотор повністю не прогрівається.
Потужність двигуна витрачається на механічні втрати в трансмісії, механічні втрати на привід агрегатів, аеродинамічний опір автомобіля, опір коченню шин. З-за цього автомобіль розганяється гірше взимку, хоча його мотор стає потужнішим.
У мороз робочі рідини в автомобілі густішають, що призводить до витрати більшої енергії на переміщення деталей у деяких агрегатах. Навіть рідина в гідропідсилювачі рульового управління, яка загустішала, забирає сили у двигуна.
Взимку майже постійно включені фари, обігрівається кермо, крісла. На все це витрачається енергія. Електромережа працює в посиленому режимі.
Крім того, взимку з-за більш щільного повітря і снігу зростає аеродинамічний опір руху. У результаті мотор теж втрачає сили.
На сніговій дорозі сильно підвищується негативний вплив на шини. Особливо це помітно, коли сніг починає танути і дорога перетворюється в «кашу».