Більшість водіїв негайно глушать двигун після зупинки автомобіля. Вони навіть не здогадуються, що це може мати негативні наслідки. Сьогодні ми розповімо, чому не потрібно одразу після зупинки машини вимикати мотор.
Йдеться, зокрема, про автомобілі, які оснащені двигуном із наддувом. Хоча і звичайним моторам теж потрібно дати трохи часу, щоб вони охолонули, перш ніж вимкнути. Так, сучасні турбомотори мають досить надійний захист від перегріву та додатково охолоджувати силовий агрегат не потрібно. Але є нюанси.
Більшість автомобілів приводиться в дію турбіною. Якщо двигун зупиняється раптово, то рано чи пізніше він зламається. Після зупинки силового агрегату охолодження турбокомпресора різко погіршується. Мастило не подається, тепло йде в підшипниковий вузол, мастило в підшипнику закоксовується, а через обертання ротора без подачі мастила під тиском з'являються задири.
Тому турбодвигуни краще не глушити одразу після зупинки. Їм потрібно дати 1-3 хвилини попрацювати на холостому ході. За цей час турбокомпресор встигне охолонути. Це не стосується автомобілів з електричними циркуляційними насосами, які подають до турбокомпресора охолоджувальну рідину. Антифриз деякий час циркулює через турбомотор після зупинки.
Щоправда, деякі власники автомобілів із електричним насосом все одно після зупинки дають пару хвилин попрацювати двигуну на холостих оборотах. Вони не довіряють сучасним технологіям. На наш погляд, це правильний підхід, особливо з огляду на те, що ремонт турбодвигуна коштує дорого. В даному випадку, звісно, краще перестрахуватися.
Деякі сигналізації мають функцію турботаймера, завдяки якій двигун може працювати на холостому ходу після зупинки автомобіля. Корисна функція.
Перед вимкненням двигуна можна знижити час очікування. Якщо перед тим, як приїхати, наприклад, додому або на роботу, ви кілька разів зупинялися на червоне світло світлофора і рухалися на невеликій швидкості.
Турбодвигуни мають кілька важливих переваг перед атмосферними моторами. У таких силових агрегатів відмінний крутний момент, і їм потрібно менше палива.
Втім, турбодвигуни мають і недоліки. Про необхідність додаткового охолодження ми вже говорили. Такі мотори також вимогливі до якості палива та мастила, їх потрібно частіше обслуговувати, у них не дуже висока надійність, недостатній ресурс та дорогий ремонт.
Нагадаємо, раніше ми розповіли про те, як перевірити двигун вживаного автомобіля перед покупкою.