У 2019 році в Україні продали приблизно на 20% більше автомобілів з ГБО, ніж у 2018 році. У нинішньому році ця тенденція, очевидно, збережеться. Тому хочемо попередити, що краще за все купувати нові автомобілі на газі. Стара машина з ГБО – відверто невдалий варіант. Чому?
Газ (пропан-бутан) є найбільш недорогою альтернативою бензину і дизельному паливу. Найчастіше на нього переходять для того, щоб економити. Правда, в останні роки комплекти газобалонного обладнання стали коштувати значно дорожче, ніж раніше. До того ж, в Україні лунають заклики від деяких операторів паливного ринку зрівняти акцизи на бензин і газ, що може призвести до зрівняння їх цін на АЗС.
Тим не менш, поки на газі дійсно дешевше їздити, ніж на бензині або дизелі.
Водії автомобілів з ГБО говорять і про інші переваги. Наприклад, масло в двигуні служить довше, та й для екології краще.
Так чому ж автовиробники не обладнують в масовому порядку свої машини газоболонным обладнанням? Тому, що є «підводні камені».
Загроза вибуху
Час від часу в новинах проскакує інформація про те, що із-за неполадок з ГБО вибухнула машина. Це відбувається, якщо газоболонное обладнання встановлено кустарним способом.
Балони низького тиску, встановлені на більшості машин з ГБО, трохи міцніше звичайного бензобака. Однак, вони можуть легко пошкодитися при ДТП. Навіть якщо балон не пошкоджений, все одно є ризик витоку газу. Особливо небезпечні в цьому відношенні системи зі скрапленим газом.
Газобалонну установку потрібно регулярно перевіряти, міняти повітряний і газовий фільтри, гумові ущільнювачі сполук у клапанах і магістралях.
Врахуйте, що обслуговувати і ремонтувати мотор з ГБО проблематичніше, ніж бензиновий. Доступ до деяких систем утруднений через газове обладнання.
Вплив на двигун
Багато автомобілістів впевнені, що газобалонне обладнання подовжує термін служби двигуна. Насправді це не так, особливо якщо обладнання встановлено кустарним способом, а не на спеціальній станції чи не на заводі. При роботі на зрідженому газі мотор піддається великому тепловому навантаженню, як і випускна система, включаючи клапани, колектори і каталізатори.
На деяких двигунах газ погіршує мастило верхній частині циліндра, з-за чого виникнуть проблеми з запуском автомобіля.
Якщо ГБО на вашому автомобілі встановлено кустарним способом, то ремонт двигуна вам доведеться оплачувати за свій рахунок. Дилери за це візьмуться тільки в тому випадку, якщо автомобіль отримав ГБО на автозаводі або в компанії, уповноваженої автовиробником.
Завод проти гаража
Автовиробники, які випускають машини з ГБО, серйозно модернізують двигуни. Наприклад, використовують інші клапани, іншу ГБЦ, нові поршні і багато іншого. Кустарним способом так доопрацювати мотор не вийде.
Що в підсумку?
У підсумку виходить, що покупка уживаної машини з ГБО – відверто невдалий варіант. У такої машини майже напевно дуже великий пробіг зі всіма витікаючими звідси наслідками. В результаті замість економії ви отримаєте головний біль і зайві витрати на ремонт.