Згідно з новим звітом неурядової екологічної організації Greenpeace, найбільше забруднюють повітря автомобілі компанії Suzuki та інших японських автовиробників, у тому числі Toyota.
Щорічно Greenpeace East Asia називає автомобільні бренди, які найбільше та найменше забруднюють атмосферу. Аналізується, наприклад, кількість електромобілів у модельній лінійці того чи іншого автовиробника.
У 2023 році "найбруднішим" автомобільним брендом за версією "Грінпіс" є компанія Suzuki. Вона набрала за екологічність лише 3,2 бали зі 100 можливих балів. У модельній лінійці Suzuki досі немає жодного електромобіля. Ця компанія продає гібридні автомобілі, у тому числі PHEV, але вона не має машин з електричною силовою установкою.
На передостанньому місці опинилась китайська компанія Great Wall. Вона за екологічність набрала 10,8 балів із 100 можливих балів. Також низькі оцінки отримали японські компанії Toyota, Nissan та Honda – 11,9, 13,9 та 14,7 балів відповідно. І це незважаючи на те, що вони успішно розробляють та випускають електромобілі. Чому вони мають такі низькі бали?
Наприклад, менш ніж один з 400 автомобілів, проданих компанією Toyota в 2022 році, був електромобілем. Деякі автовиробники, як вважає "Грінпіс", затягують декарбонізацію свого ланцюжка постачання матеріалів.
Так, китайська компанія SAIC, незважаючи на те, що 30% її продажів припадає на електромобілі, отримала за екологічність 35,3 балів через те, що вона затягує декарбонізацію свого ланцюжка постачання. Тим не менш, SAIC у 2023 році є одним із найбільш екологічних автомобільних брендів.
Найекологічнішим автомобільним брендом у світі у 2023 році стала компанія Mercedes-Benz. Вона набрала 41,1 бал зі 100 можливих балів. На другому місці BMW, який набрав 40 балів. Цікаво, що у Mercedes-Benz на електромобілі припадає лише 7,25% продажів, а у BMW – 10,32%. Ці компанії зробили великий прогрес у декарбонізації своїх ланцюжків постачання матеріалів.
"Грінпіс" закликає автовиробників швидше переходити на випуск електромобілів. Ця некомерційна екологічна організація наполягає на тому, що в Європі продаж автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння потрібно припинити до 2028 року, а в США, Китаї, Південній Кореї та в Японії – до 2030 року.
Раніше стало відомо, що концерн Stellantis планує розробити сім нових бюджетних автомобілів, зокрема кілька електромобілів.