З 1 червня 2023 року у чотирьох областях України почали по-новому приймати теоретичний та практичний іспити на отримання посвідчення водія. З'явилися перші подробиці, як це відбуватиметься.
Ми вже знаємо, що у Київській, Львівській, Одеській та Вінницькій областях з 1 червня змінився процес складання іспитів у водії. В решті областей України нововведення запровадять до кінця 2023 року.
До класу для теоретичного іспиту тепер пропускатимуть лише після автоматичної ідентифікації особи кандидата. У самому класі буде чотири камери та мікрофон. Буде вестись відеозапис рухів усіх людей, які перебувають у класі. Також вестиметься і адіозапис.
У легкові автомобілі для практичного іспиту встановлять обладнання, яке контролюватиме всі рухи кандидата у водії та екзаменатора. І в цьому випадку теж вестиметься аудіозапис.
Передбачається, що ці нововведення допоможуть до мінімуму знизити шахрайство під час теоретичного та практичного іспитів на отримання посвідчення водія.
Одне з головних питань – як вестиметься контроль цих відеозаписів? Сьогодні ми можемо дати відповідь. 20% відео випадково вибиратиме і перевірятиме начальник сервісного центру. Після перевірки він має поставити е-підпис та передати відео до регіонального сервісного центру МВС.
У регіональному сервісному центрі МВС теж мають перевірити відео та поставити е-підпис. Після цього відеозапис передається до Головного сервісного центру МВС. Якщо бути точнішим, то у підрозділ моніторингу. Якщо буде виявлено порушення на будь-якому рівні перевірки, то всі відповідатимуть однаково.
Легкові автомобілі для практичного іспиту будуть різні. Але у всіх них буде обладнання для контролю за кандидатом та екзаменатором. Серед автомобілів – нові (наприклад, Hyundai i30) та старі (наприклад, ВАЗ). На практичному екзамені може випасти будь-який автомобіль, той самий ВАЗ.
Водночас МВС проводить реформу сервісних центрів. Вона передбачає створення 55 так званих хабів для складання теоретичних та практичних іспитів. Усіх співробітників сервісних центрів хочуть перевірити на надійність. Ця реформа має завершитися до кінця 2023 року.
Нагадаємо, в Україні хочуть дозволити бійцям ЗСУ, які брали участь у бойових діях, безкоштовно розмитнити по одному автомобілю на іноземній реєстрації. Ціна такої євробляхи не повинна перевищувати 15 тисяч євро.