В Україні перші платні дороги (автобани) для легкових автомобілів можуть з'явитися через 5-10 років, але для вантажівок - раніше. Такий прогноз у коментарі Hromadske зробив колишній заступник міністра інфраструктури Дмитро Беспалов.
За його словами, навіть якщо війна закінчиться у 2025 році, Україні все одно потрібно буде багато грошей виділяти на армію та на оборону. Тому для будівництва платних автомобільних доріг (тобто для модернізації автодоріг, що вже існують, до стандарту автобанів) потрібно шукати фінансування не з державного бюджету.
Безпалов вважає, що спочатку в нашій країні можуть з'явитися платні дороги для вантажівок, а потім – для легкових автомобілів. За його прогнозом, платні дороги для легковиків можуть почати функціонувати через 5-10 років.
Колишній заступник міністра інфраструктури стверджує, що платні дороги для вантажівок допоможуть підтримувати належним чином транспортну інфраструктуру. Це дуже важливо, адже під час війни з російськими окупантами держава не може виділяти кошти на ремонт та будівництво доріг, оскільки вони потрібні насамперед на армію.
Нагадаємо, у 2018 році в Україні ухвалили закон про концесію доріг. У 2020 році Кабмін встановив максимальну вартість проїзду такими дорогами (передбачалося, що за проїзд по приватному автобану потрібно буде платити 75 грн за 100 км). В концесію хотіли передати шість доріг міжнародного значення. Наприклад, Харків – Дніпро – Запоріжжя та Київ – Житомир – Рівне.
У 2021 році Олександр Кубраков, який тоді був міністром інфраструктури, заявив, що перший автобан на території України почнуть будувати у 2022 році за допомогою приватного інвестора. Передбачалося, що це буде траса Краківець – Броди – Рівне. Але у лютому 2022 року розпочалося повномасштабне вторгнення в Україну російських окупаційних військ, тож реалізацію цього проєкту відклали.
Нещодавно заступник міністра розвитку громад та територій Сергій Деркач заявив, що вже розроблено законопроєкт про платні дороги в Україні. За його словами, на першому етапі планують зробити платними шість автомобільних шляхів. Наразі вивчається рух транспортних засобів по ним. Справа в тому, що для окупності платних доріг трафік має бути не менше ніж 18 000 автомобілів на добу.
Раніше ми назвали найдешевші в обслуговуванні та ремонті автомобілі.