Деякі водії при відмові гальмівної системи використовують стоянкове гальмо. Вони радять так робити і іншим автомобілістам. Але такий спосіб гальмування може призвести до непередбачуваних наслідків...
Стоянкове гальмо – це важіль, який за допомогою троса управляє задніми гальмівними колодками. Як випливає з назви, він призначений для того, щоб утримувати автомобіль на місці під час стоянки на ухилі. В Україні забороняється використовувати легкові автомобілі, якщо стоянкова гальмівна система при відключеному від трансмісії двигуні не забезпечує нерухомий стан на уклоні не менше ніж 23%.
Якщо для гальмування використовувати «ручник», то автомобіль може сильно занести в інший бік. Це відбудеться в тому випадку, коли колодки нові, а натяжка троса правильна. Слабкі колодки і трос нагріють гальмівний диск, більше нічого.
Крім того, на стоянкове гальмо в екстремальній ситуації не потрібно сподіватися ще через те, що воно може просто не працювати. «Хвороби» «ручника» пов'язані із зносом (витяжка троса, осад оболонки) і з корозією.
В екстремальній ситуації, коли відмовили гальма, досвідчені водії поступово перемикають передачі на більш низькі, і таким чином зупиняються.