В Україні останнім часом побільшало низькоякісного дизельного палива, яке продають мережі АЗС. Проблема набула великого розмаху. Тому сьогодні ми розповімо про те, що буде з автомобілем, якщо регулярно заправлятиме його дизельним паливом поганої якості.
Ще кілька років тому в нашій країні дуже рідко траплялося підроблене дизельне паливо. У переважній більшості випадків у мережах АЗС продавали заводську солярку. Проте вже до 2021 року ситуація на паливному ринку різко змінилася.
В 2021 році експерти Інституту споживчих експертиз перевірили в лабораторії дизельне паливо, зразки якого взяли у мережах АЗС у різних областях нашої країни. Результати перевірки виявились жахливими. Приблизно 30% дизельного палива не відповідало нормам.
У 2022 році, після початку повномасштабного вторгнення в Україну російських окупаційних військ, ситуація на паливному ринку стала ще гіршою. З'явилося більше підпільних міні-НПЗ, у мережах АЗС побільшало палива поганої якості. Навесні 2023 року Інститут споживчих експертиз констатував, що в Україні знову почали масово підробляти дизельне паливо.
Тим часом, якщо регулярно заправляти автомобіль низькоякісним дизелем, то це може призвести до дуже негативних наслідків, поломок і витрати грошей.
Судячи з нового дослідження Інституту споживчих експертиз, наразі головна проблема дизельного палива на українських АЗС – підвищений вміст сірки. Згідно з нормативом, у нашій країні вміст сірки в ДП не повинен перевищувати 10 мг/кг. Сірка завдає великої шкоди каталітичному нейтралізатору (це пристрій для зниження токсичності відпрацьованих газів) та сажевим фільтрам.
Через надмірний вміст сірки в дизельному паливі через деякий час можуть початися проблеми з паливною системою та двигуном. А їхній ремонт - дороге "задоволення".
Деякі українські мережі АЗС зараз продають дизельне паливо, у яких вміст сірки становить понад 350 мг/кг. Це означає, що якщо таким паливом заправляти автомобіль, то нейтралізатор перестане працювати належним чином вже через 10-15 заправок.
Деякі мережі АЗС продають ДП, у якого температура спалаху менша, ніж потрібно за нормативом (не нижче 55 градусів за Цельсієм). Це свідчить, що у солярку потрапили сторонні компоненти. Можливо, це хімічні речовини, якими розбавляють паливо, щоб його стало більше. Звичайно, таке низькоякісне паливо теж завдає сильної шкоди паливній системі та мотору.
Нагадаємо, раніше на Миколаївщині викрили масштабну схему продажу через мережу АЗС фальсифікованого бензину.