Експерти паливного ринку прогнозують, що на українських АЗС незабаром знову може почати збільшуватися вартість бензину і дизельного палива. Причин для цього декілька, в тому числі невизначена ситуація з поставками нафтопродуктів з Білорусі.
На початку грудня 2019 року Антимонопольний комітет піддав критиці занадто високу вартість палива на українських заправках. АМКУ тоді закликав операторів роздрібного паливного ринку знизити ціни.
Пізніше високу вартість бензину і дизеля піддали критиці деякі високопоставлені українські чиновники. В результаті АЗС трохи знизили ціни.
23 грудня президент України Володимир Зеленський зустрівся з найбільшими операторами паливного ринку, і попросив їх знизити ціни. Натомість він пообіцяв «жорстко розібратися» з нелегальними АЗС (на даний момент закрито вже понад 600 нелегальних заправок).
У підсумку до 9 січня 2020 року в Україні середня вартість бензину А-95 знизилася до 27,17 грн за літр. Це на 1,56 грн менше, аніж було 1 грудня минулого року.
Очікувалося, що ціна бензину знизиться до 25,6 гривень за літр. Саме таку цифру обговорював Зеленський на зустрічі з операторами паливного ринку. Однак, схоже, подальшого падіння цін на паливо не буде. Навпаки, згідно з прогнозами деяких експертів може початися зворотний процес.
Вартість бензину і ДТ може знову почати збільшуватися через невизначену ситуацію з поставками нафтопродуктів з Білорусі (з 1 січня Росія припинила постачати нафту в Білорусь), а також через введення Україною спецмита на трубопровідні поставки дизпалива з Росії і зростання ставок фрахту (це призвело до подорожчання нафтопродуктів на опті).
Найближчі тижні покажуть, в якому напрямку буде рухатися далі український паливний ринок. З одного боку влада хоче, щоб вартість бензину і дизеля знижувалася. З іншого боку, ситуація на ринку показує, що є передумови для зростання цін.