Згідно зі статистикою, механічні коробки передач ламаються набагато рідше, ніж АКПП (до того ж їх простіше ремонтувати). Але і вони не витримають, якщо водії будуть постійно робити одні й ті ж помилки. Експерти назвали вісім помилок водіїв, які «вбивають» МКПП.
1. Постійний вижим зчеплення
Деякі водії роблять серйозну помилку, постійно утримуючи педаль зчеплення в натиснутому стані. Чим це загрожує? Тим, що швидко зношується внутрішній диск і летять підшипники.
2. Не дожимаючи зчеплення при включенні передачі
МКПП відрізняється своєю надійністю, але якщо її піддавати сильним навантаженням, то вона може не витримати і зламатися. Це станеться, якщо не вичавлювати зчеплення при включенні передачі.
3. Включення задньої передачі при русі
При спробі в русі включити задню передачу на машині з «механікою» лунає моторошний скрегіт, а важіль КП виривається з руки, прагнучи у нейтральне положення. Якщо ж все-таки вдається це зробити, то ведучі колеса почнуть обертатися в протилежну сторону. Передньопривідна машина відразу втратить керованість. Якщо ви не бережете машину, то тоді хоча б побережіть себе.
4. Не відпускати зчеплення до кінця
Деякі недосвідчені водії впевнені, що нічого не трапиться, якщо не відпускати зчеплення до кінця. Небезпечна помилка! З-за перегріву коробка швидше зношується.
5. Тиснути на газ при малих обертах
Один з найефективніших способів «вбити» МКПП - тиснути на газ при малих обертах. В результаті доводиться купувати новий вижимний підшипник і нову "корзину" зчеплення.
6. Зниження передачі на дві
Досвідчені водії знають, що зниження передачі на дві і більше часто призводить до серйозних проблем з МКПП. На жаль, багато водіїв вчаться не на чужому, а на своєму досвіді...
7. Переходити на високі передачі при низьких обертах
Деякі водії переходять на високі передачі при низьких обертах, здійснюючи тим самим серйозну помилку. Чому? Тому, що в цьому випадку МКПП піддається надмірному навантаженню.
8. Тримати руку на важелі
На автомобілях з МКПП не рекомендується їздити з рукою на селекторі. Коли рука тисне на головку селектора, механізм відчуває навантаження. Незабаром можуть з'явитися труднощі з перемиканням ступенів МК і інші неприємності. Крім того, така манера поїздки збільшує ризик ДТП.