У варіаторів є певні переваги перед іншими типами трансмісій. Але автовиробники стали масово використовувати варіаторні трансмісії лише років десять тому. Не дивно, що про них існує багато міфів...
Міф 1. У варіатор залито масло на «вічно»
Насправді міняти рідину в варіаторі рекомендується через кожні 60 000 км пробігу. Якщо умови експлуатації автомобіля важкі, то частіше. Заодно не забудьте замінити фільтр.
Міф 2. У всіх варіатора встановлений ремінь
Багато автомобілістів впевнені, що у всіх варіатора встановлений ремінь. Це не завжди так. Є і ланцюгові варіатори. Вони витримують граничні режими експлуатації.
Міф 3. У варіатора не може бути гідротрансформатора
Раніше деякі японські компанії встановлювали на свої автомобілі варіатори, у яких замість гідротрансформатора було «мокре» зчеплення. Зараз найчастіше автомобілі з варіатором мають ще й гідротрансформатор.
Міф 4. Автомобілі з варіатором повільно розганяються
Черговий міф. Ви, напевно, здивуєтеся, але насправді авто з варіатором розганяється швидко. Для цього треба прожати педаль газу повністю.
Міф 6. У варіатора немає ступенів
Знаменита японська компанія Jatco зараз випускає коробки передач з ремінним варіатором і двоступінчастим редуктором. Передач у цього варіатора дві. Але більшість подібних трансмісій можуть імітувати п'ять або шість передач за допомогою електроніки.
Міф 7. Варіатор ненадійний
Насправді якщо не ганяти, регулярно міняти робочу рідину, прогрівати варіатор в мороз, то його ресурс перевищує 150 000 км. У варіаторів Jatco десятого сімейства середній ресурс взагалі досягає 200 000 км пробігу.
Міф 8. Варіатори неремонтопригодны
Всупереч розхожій думці, варіатори цілком ремонтопридатні. Багато виробників випускають необхідні запчастини і схвалюють відновлення зношеного агрегату. Якщо випадок «запущений», то тоді, звичайно, ремонт може, як кажуть, влетіти в копієчку. Але якщо віддати в ремонт на ранній стадії, то це буде коштувати порівняно недорого.