Today.ua

ПриватБанку заборонили вимагати з клієнтів гроші: суд став на захист українців

ПриватБанк не має права вимагати гроші за кредит зі свого клієнта, якщо той особисто не підписав з банком роздрукований кредитний договір. Тільки після його згоди з перерахованими в договорі умовами банк може надалі висувати клієнту якісь вимоги. В іншому випадку, будь-яке вимагання коштів з боку фінустанови вважатиметься незаконним. Про це сказано у рішенні Верховного суду щодо спору ПриватБанку з позичальником, якому по банківській карті був відкритий кредитний ліміт на 7 тис. грн, на які банк згодом нарахував простроченої заборгованості на суму 5,3 тис. грн.

Обґрунтування для такого рішення звучить так: банк адмініструє свій сайт, і може у будь-який момент в односторонньому порядку змінювати зміст типових договорів і тарифи.

"Ну як можна довести, що на момент укладання з людиною кредитного чи депозитного договору людині були запропоновані саме ті умови, які зараз банкір роздрукував зі свого сайту? Це недоказово. Тому-то будь-яка угода має підписуватися клієнтом особисто і завірятися працівником фінустанови. Все на папері із зазначенням усіх умов», — прокоментував ситуацію старший партнер адвокатської компанії «Кравець та партнери» Ростислав Кравець.

За словами юриста, ПриватБанк намагається користуватися своїм державним статусом і безкарністю, тому намагається нараховувати відсотки і пені за договорами відкритої франшизи: людина при відкритті кредитного ліміту не отримує на руки весь договір, як слід, а лише інформаційний листок із загальним описом умов.

"Добре, що клієнти все частіше карають за таке безладне відношення юристів ПриватБанку, а суди об'єктивно розглядають спори", — резюмував Кравець.

Раніше повідомлялося, що ПриватБанк роз'яснив своїм клієнтам, чи можливо мати одночасно кілька акаунтів у додатку Приват24 на своєму мобільному пристрої.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ