Нещодавно стало відомо про плани «Укрзалізниці» збільшити вартість вантажних перевезень. Ціна на них зросте від 10 до 49%, залежно від тарифних рівнів. Таке рішення негативно вплине на український експорт, а також спричинить зростання цін в країні. Це не тільки викликало обурення бізнесменів в Україні, а також схвилювало Американську торговельну палату.
Про це пише Обозреватель.
Економіст Ярослав Жаліло, думка якого наведена в матеріалі, каже, що такий крок викличе стрімке зростання цін в країні, тому такі рішення треба приймати обережно, враховуючи як внутрішній ринок, так і зовнішні інвестиції.
Він вважає, що на даний момент «Укрзалізниця» має створити прозорий механізм прийняття рішень.
Проти цієї ідеї виступила також Американська торговельна палата.
Як повідомляє Обозреватель, бізнес-асоціація вважає, що тарифи повинні бути економічно зумовленими і встановлюватися під контролем державного регулятора - Національної комісії з питань транспорту (НКРТ).
Існування проблем з «Укрзалізницею» визнає також міністр інфраструктури Володимир Омелян. У бесіді з Обозреватель він підкреслив, що компанія-монополіст працює як типова африканська країна.
«Без оздоровлення компанії - це дорога в нікуди. Насправді це підхід типової африканської країни - в поганому сенсі. Коли люди готові платити в 2-3 рази більше, тому що альтернативи у них немає. Цим шляхом йде УЗ, постійно підвищуючи тарифи і не модернізуючи компанію», - вважає Омелян.
Нагадаємо, що Укрзалізниця планує купити 54 вагони за півтора мільярда