Today.ua

Податок на YouTube, Facebook і Instagram: до чого готуватися українцям

У Верховный Рады пропонують обкласти податком YouTube, Instagram, Facebook та інші соцмережі. Відповідний законопроєкт вже зареєстровано в українському парламенті.

Так, згідно з текстом законопроєкту №2634, пропонується обкласти податком Instagram, Twitter, інші соцмережі, а також міжнародні компанії - Google, Apple і Netflix, що надають користувачам відеоконтент.

Мова йде про податок на додану вартість (ПДВ) в розмірі 20% на послуги компаній-нерезидентів України. Таким чином автори законопроєкту хочуть створити більш конкурентне середовище для українських компаній, які працюють з подібним контентом.

Втім, на думку експертів, дана ініціатива навряд чи зможе принести очікуваних результатів. Так, за словами Олександра Колтунова, керуючого партнера компанії, яка працює в IT-сфері, такий крок створить додаткове навантаження на українські компанії, які просувають себе через рекламу в соціальних мережах.

Якщо ж говорити про світових гігантів, якщо вони погодяться платити ПДВ в Україні, то його вартість закладуть свої послуги. Відповідно, це плюс 20%, наприклад до музики чи ігор AppStore, послуг сайту бронювання Booking, а також до реклами в соцмережах, на YouTube, в Google тощо.

"Податок, який стягуватиметься з компанії у вигляді 20% ПДВ, ляже на клієнта. Тобто якщо товар коштував 1 гривню, то тепер буде додаватися 20 копійок. При цьому я сумніваюся, що ФБ зі свого прибутку заплатить хоча б 1%, не кажучи вже про 20%", - вважає Колтунов.

Раніше повідомлялось, що ініціював зазначений законопроєкт народний депутат від "Слуги народу" Данило Гетманцев.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ