Стаття корисна для власників малого бізнесу: ми розглянемо які бувають типи рекламних джерел, а також, що найкраще підходить окремо для сфери послуг та окремо для інтернет-магазинів.
Де найкраще рекламуватися сфері послуг
Найкращим каналом буде стара добра контекстна реклама. Адже саме тут користувач шукає конкретики: послуга йому вже й зараз потрібна, а задача маркетолога — бути на першому місці в видачі. Реклама в соціальних мережах працює трохи інакше, тому ми й виділили їй друге місце: там вона може «прогрівати» потенційних клієнтів, натомість як в Google Ads вони приходять вже «гарячими».
А от зі сферою б'юті трохи інакше: там якраз реклама в Фейсбук та Інстаграм буде вигідною і на першому місці, бо основна частина аудиторії — жінки — обирають очима і дуже рідко поспішають з вибором.
Третє місце це площадки: OLX реклама чи інші площадки та майданчики.
Корисні поради для сфери послуг
Коли бізнес вийде на беззбитковість постане питання масштабування реклами і тут стануть доречними кілька порад.
Дослідіть джерело звернень і їх відстеження. Популярні помилки: частина підприємців-початківців не може точно відповісти, скільки було звернень в конкретні періоди й часто змішують звернення з «сарафанки» зі зверненнями з рекламних каналів.
Встановіть Google Analytics 4. Перевірте, чи встановлений на сайті Google Analytics, а саме Google Analytics 4, тому що в липні 23-го року система оновилась. Через це дані з форм могли перестати збиратися.
Перевірте, щоб всі корисні елементи на сайті відстежувалися: коли користувач оформлює замовлення, щоб це потрапляло до аналітики, коли клікає на номер телефона — також. І так перевірте всі елементи на сайті.
Додайте всі необхідні форми зв'язку на сайт. Наприклад якщо у вас немає форми, але ви надаєте послугу, то треба, щоб користувач міг лишити контакти, щоб ви з ним зв'язалися. Форма на сайті у сфері послуг має бути обов'язково і краще не лише в блоці контактів, а на кожній сторінці послуги.
Протестуйте свої форми. Перевірте і надалі системно лишайте тестові заявки та досліджуйте, куди приходить заявка: в CRM, на пошту, в адмінку і чи приходить взагалі. Системи мають здатність до помилок, тож відстежуйте, чи все працює.
Додайте віджети та месенджери. Перевірте, чи є на сайті додаткові віджети та «дзвонилки»: Telegram, Viber, WhatsApp. Перевірте чи коректні всюди номери телефонів, e-mail, посилання на соціальні мережі. Дуже популярна помилка це ставити «заглушки» на месенджери: тобто коли користувач натискає, скажімо, на кнопку Viber в футері, то його перекидає на головну сторінку месенджера, а не на ваш контакт.
Дослідіть, де рекламуються конкуренти з вашої сфери. Погугліть, які сайти є у видачі. Наприклад, якщо послуга «заливка бетону», то, швидше за все, у видачі ви побачите сервіс Кабанчик, сайти в контекстній рекламі, а також інші сайти-агрегатори, де можна розмістити оголошення і про вашу компанію, дуже часто розміщення на таких майданчиках безкоштовне.
Розпитайте своїх клієнтів, як вони про вас дізналися. Це не гарантує точних даних, але найприбутковіше джерело ви дізнаєтеся.
Запустіть «сарафанку». В усіх бізнесах найкраще працює сарафанне радіо, тож прорекламуйте додатково свої послуги серед ваших знайомих і тих, хто може потенційно порекомендувати ваші послуги своїм знайомим. Запропонуйте бонусну програму за кожного залученого клієнта.
Розішліть email. Якщо у вас є база, то розішліть листи. В багатьох сервісах є безкоштовні розсилки до 2000 емейлів.Там же можна зробити в конструкторі лист та додати свою базу.
Зареєструйтеся в Google Local Business. Але на момент написання статті в Україні створення акаунтів для нових клієнтів обмежено, бо війна і Google не може надіслати листи. Все ж, ми стикалися з випадками, коли деякі наполегливі клієнти змогли зареєструвати акаунти та у 2022-23 роках. Тож спробуйте і Ви.
Використовуйте геотаргетинг. Особливо якщо у вас є офіс, де ви надаєте послуги, наприклад, манікюрний салон, чи автомайстерня. Геотаргетинг спрацює тільки на конкретний район, з точністю до вулиці.
Де найкраще рекламуватися ecommerce
Для ecommerce підходить більшість того, що і для сфер з послуг. Але є ще дуже нові та класні джерела трафіку перше з них — Розетка. До Розетки можна додати свій каталог товарів, посилання на список товарів сайту. Для підприємців, що продають на Розетці, розроблений окремий кабінет.
На другому місці — Пром. Цей майданчик цікавий тим, що є система внутрішньої реклами, тобто товари з сайтів на Промі конкурують між собою не тільки в Google Ads, а й усередині Прому.
Третє місце — Hotline та інші прайс-агрегатори. Для кожної сфери можуть бути свої спеціалізовані агрегатори. Подивіться, де продають ваші конкуренти. Можливо, варто розглянути також Price.ua.
З досвіду Marketing Link, близько 70% продажів техніки чи суміжних типів продуктів дає саме Hotline і в більшості випадків зв'язка сайт плюс контекстна реклама Google Ads, товарна реклама, Shopping, Performance Max покривають більшість видачі. В ідеалі цю стратегію ми радимо доповнити ремаркетингом та торговими кампаніями у Facebook й Instagram.
Якщо асортимент товарів невеликий, то в якості рекламного джерела можете розглянути OLX.
Наразі Google посилив контроль за новими кабінетами, тож готуйтеся до серйозної перевірки. Вам потрібно мати онлайн-оплату на сайті, товарний фід, якщо сайт двомовний, то вірний переклад. Крім того, у Google вимоги до додавання вірних платіжних реквізитів, вказання адрес. Навіть якщо все зробити вірно, то будьте готові, що Google може заблокувати ваш кабінет і треба буде писати листи з проханням розблокувати та дотримуватися наданих інструкцій.
В студії Маркетинг Лінк при співпраці саме з малим бізнесом ми розпочинаємо з контекстної реклами, поступово додаючи в стратегію інші джерела. Тому що саме реклама допомагає визначити, чи конкурентний продукт на ринку, чи правильно обрана бізнес-модель.