Валерія Турчанович — успішна підприємиця та експертка в галузі електронної комерції. Вона спеціалізується на органічному маркетингу та розвитку локальних брендів на міжнародних платформах, таких як Etsy і TikTok Shop.
Завдяки своєму професіоналізму та інноваційним підходам, Валерія допомагає українським виробникам адаптуватися до глобальних ринків, створюючи для них стратегії просування. Її бізнеси активно використовують інструменти органічного маркетингу, фокусуючись на створенні унікальних пропозицій і персоналізованих рішень для клієнтів.
Поговорили з Валерією про те, з яких перших кроків українським виробникам розпочати вихід на міжнародний ринок, з якими складнощами вони можуть зіткнутись та як їх подолати, а також про тренди в e-commerce на 2024 рік.
— Валеріє, розкажіть, з чого почався ваш шлях в електронній комерції? Які виклики ви подолали на перших етапах?
— Мій шлях в e-commerce почався з особистого проєкту. У 2021 році я заснувала компанію в Україні, яка займалася виробництвом і продажем кастомізованих меблів і ювелірних прикрас. Це був не тільки бізнес, а й можливість реалізувати свої креативні ідеї.
Одразу стало зрозуміло, що просто виробляти якісний продукт недостатньо. Без використання маркетингових інструментів буде важко просуватися та зацікавлювати клієнтів. Це і було найголовнішим викликом на початку — опанувати стратегії просування.
Щоб залучити якомога більше клієнтів, я почала вивчати механізми роботи міжнародних маркетплейсів, у першу чергу Etsy. Ця платформа привернула мою увагу перш за все своєю філософією — орієнтація на унікальну творчість митців та їх малий бізнес. Я зразу поринула у вивчення маркетингових інструментів, SEO та бізнес-аналітики. Саме це стало базисом, який дозволив мені вивести бізнес на міжнародний рівень та допомагати іншим.
— Чому ви вирішили зосередитися на підтримці українських виробників?
— Як підприємиця, я сама пройшла шлях від локального до міжнародного успіху і хочу ділитись цим досвідом, щоб полегшити шлях іншим.
Працюючи вже не перший рік у цій галузі, я маю змогу спілкуватись з багатьма підприємцями. І я бачу, як багато в Україні талановитих виробників та майстрів, які створюють якісну та унікальну продукцію, які нічим не уступають американським чи європейським товарам.
Тому зараз, моя мета — допомогти локальним українським виробникам та малим бізнесам закріпитися на глобальній арені, що в свою чергу буде сприяти розвитку економіки країни.
— Які перші кроки повинен зробити український виробник, щоб вийти на міжнародний ринок?
— Перш за все, будь-якому виробнику потрібно провести детальний аналіз ринку та своєї цільової аудиторії. Дізнатись, хто твої конкуренти та чи є попит на цю продукцію. Потім потрібно вибрати платформу — для малого бізнесу підходять Etsy, Amazon, або eBay. Тут стандартний алгоритм дій — створити профіль бренду, додати якісні фото та детальний опис товару.
Взагалі, чим більше інформації на цьому етапі виробник збире, тим краще. Наприклад, на сайтах або у відділеннях пошти можна дізнатись про приблизний час доставки і вартість для різних країн — це допоможе більш точно орієнтувати своїх покупців та встановити оптимальну ціну за товар.
І, звичайно, не забувати про маркетинг. Необхідно створювати рекламні креативи, запускати таргет, заохочувати людей залишати відгуки або робити UGC.
— З якими основними труднощами стикаються локальні бренди під час експорту своєї продукції? Як їх подолати?
— Виробники, які тільки почали свій шлях на зарубіжних платформах дуже часто стикаються саме з відсутністю або малою кількістю замовлень. Тут може бути багато причин — нестача знань про вподобання іноземної аудиторії, неякісний переклад, неякісні фото, або відсутність відгуків. Новому магазину на маркетплейсі складно завоювати довіру. Але цей етап можливо пройти, головне правильно виявити причину.
Також починаючим магазинам буває складно виділитись через високу конкуренцію. І тут потрібно шукати щось, що буде виділяти з поміж схожої продукції — унікальний дизайн, бренд-позиціонування, якість продукції. Можливо проводити акції, пропонувати додаткові послуги, як от персоналізація виробу, або подарунки до замовлення.
— Які глобальні тренди в e-commerce ви вважаєте важливими для українських виробників у 2025 році?
— Технології продовжують відігравати головну роль. Штучний інтелект стане ще більш інтегрованим. Він допомагатиме аналізувати дані, персоналізувати досвід покупців і автоматизувати рутинні процеси.
Ще один тренд — розвиток AR та VR. Наприклад, уже зараз на TikTok можна «приміряти» деякі товари за допомогою доповненої реальності. Думаю, у майбутньому це стане стандартом для багатьох категорій товарів.
— Що ви порадили б підприємцям-початківцям, які тільки думають про вихід на міжнародний ринок?
- Глава розвідки ФРН пояснив, чому Європу не влаштовує швидке завершення війни в Україні
- Аномальна погода у березні: в Україні після різкого потепління очікується похолодання
- Уряд визначив коло побутових споживачів, для яких зростуть тарифи на електроенергію з 1 травня
- Половина людства походить від давньої Ямної культури на території України, - WSJ
— Насамперед, потрібно мати реалістичні очікування. Ентузіазм та віра у свій успіх важливі, але не потрібно чекати моментального успіху — вихід на міжнародний ринок вимагає часу і терпіння.
І не потрібно намагатись все робити самотужки. Якщо щось здається складним, наприклад логістика чи маркетинг, краще буде звернутись до професіоналів. Це зекономить час та гроші, і звільнить внутрішні ресурси на створення самого продукту.