Кабмін затвердив концепцію дуальної освіти. Студенти зможуть навчатися на виробництві.
Про це повідомляє "Сегодня".
Подвійний підхід до отримання освіти полягає у тому, що студенти отримують теорію у вузі за партою, а проходять практику — на робочому місці.
Процес відбувається на постійній основі, а не символічно кілька тижнів, як зараз. Студент не отримує заробітну платню. Але отримує практичні навички і досвід. Унаслідок цього роботодавець має готового фахівця.
Чиновники припускають, що це допоможе врятувати від занепаду сектор профтехнічної освіти, забезпечить студентів першою роботою, а українські підприємства —кваліфікованими кадрами.
Концепція розроблялася протягом двох с половиною років. Зараз у ній прописані і студенти ПТУ, і вузів.
"Вона передбачає поєднання навчання в навчальних закладах з навчанням на підприємствах. Учні та студенти зможуть побачити на власні очі виробництво або компанію, в якій в майбутньому зможуть працювати, навчитися роботі на сучасному обладнанні. Концепція також передбачає отримання від 25% до 50% кредитів за умови навчання не за партою, а безпосередньо на робочому місці. Результати будуть оцінювати і роботодавці, і навчальні заклади. Роботодавець буде також брати участь у відборі учнів на програму, а навчання буде проходити на основі договору", — відзначає глава МОН Лілія Гриневич.
За дослідженнями Світового банку, чотири з десяти фірм у основних секторах української економіки говорять про величезний розрив між навичками персоналу і вимог роботодавця.
"Через це найбільші проблеми виникають у випускників вузів при пошуку своєї першої роботи, адже як відомо нині без досвіду нікуди. Роботодавцям теж є що сказати — після вузу працівників часто потрібно переучувати, а значить, якийсь час він не здатний приступити до виконання обов'язків в повній мірі", — говорить рекрутер Анастасія Зозуля.
Дуальна освіта повинна вирішити ще одну проблему — зараз абітурієнти не хочуть йти на робочі спеціальності. За даними МОН, лише 20% випускників шкіл обирають профтехучилища. Для порівняння в більшості країн ЄС ця цифра становить 40%, а в Чехії, Хорватії, Австрії та Фінляндії — 70%!
У 2016-му Кабмін створив список спеціальностей державного значення. Серед них слюсарі, фрезерувальники, токарі, бурильники і ще 20 професій. Цей перелік гарантує державну підтримку: гроші на оновлення матеріально-технічної бази в ПТУ та стипендії для учнів.
Наразі деякі українські компанії вже почали тестувати дуальну систему освіти в пілотному режимі.
"Перші учні в рамках дуальної форми освіти будуть здобувати знання і досвід в енергетичній компанії ДТЕК уже в 2018 році. Це буде кілька учнів за спеціальностями "машиніст підземних установок", "машиніст електровоза" і "зварювальник", яких ми відберемо в профільних вузах під Львові, Першотравенську, і Добротворі. Спільно з навчальними закладами ми розробляємо спеціальні програми їх навчання. В рамках цих програм майбутні фахівці будуть чергувати відвідування теоретичних лекцій з практикою на підприємствах — на неї буде припадати не менше 70% всього часу. З учнями займатимуться наші досвідчені співробітники-наставники, які, ми впевнені, передадуть хлопцям свій цінний досвід і прищеплять любов до професії. Після завершення дуального навчання ми розраховуємо отримати якісних, готових до роботи фахівців. Тому ДТЕК гарантує таким студентам працевлаштування в своєму багатотисячному, дружному колективі ", — ділиться менеджер Академії ДТЕК Інна Осадчук.